70

نکات ساده برای داشتن تناسب اندام

|
0 دیدگاه

تمرینات چربی سوزی اغلب کوتاه و بسیار سخت هستند و انرژی‌ سوزی بالا دارند.

نکات ساده برای داشتن تناسب اندام

اما اگر سایر عادات غلط خود را  خارج از باشگاه اصلاح نکنید از این تمرینات نتیجه خیلی‌ خوب نخواهید گرفت. متخصص تغذیه ما مسعود عیسی‌نژاد به شما می‌گوید که برای داشتن تناسب اندام  به جز ورزش مداوم در خارج از باشگاه باید چه کارهایی انجام دهید.

رژیم غذائی

برای خوردن پروتئین زمان بندی کنید. پروتئین آجرهای سازنده ماهیچه شما است اما نحوه استفاده از آن نیازمند به دانش است. نتیجه برخی‌ مطالعات جدید نشان دادهکه خوردن پروتئین برای ۶ بار در روز در حدود ۲۰ گرم در هر وعده منجر به رشد و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود؛ بسیار بیشتر در مقایسه با خوردن پروتئین زیاد در یک وعده غذائی.

خواب کافی‌

نتیجه مطالعات نشان داده است که افرادی که سعی‌ به خوابیدن می‌کنند معمولا سخت تر به خواب می‌روند. بهترین راه برای به خواب رفتن این است که مانیتور کامپیوتر و گوشی را خاموش کنید و یک کتاب یا مجله به دست بگیرید. مطمئن باشید بعد از ۳۰ دقیقه مطالعه در شب احساس خواب خواهید کرد و به راحتی‌ به خواب فرو می‌روید.

جلوگیری از کم آبی در بدن

خوردن آب کافی‌ در حدود ۲ لیتر در روز بسیار مهم است اما به یاد داشته باشید که مثلا خوردن چای و شیر نیز بسیار مهم است چون این مایعات مدت زمان بیشتر در بدن شما باقی‌ می‌ماند و از کم آبی بدن جلوگیری می‌کند.

استرس

از مهمترین مسائل آموزش مقابل با استرس در روز است. یکی‌ از روش‌های خوب این است که یک موسیقی آرام گوش دهید در منزل و عطر اکالیپتوس یا لاوندر استشمام کنید، همین طور در نظر گرفتن زمان کافی‌ برای استراحت کردن و فاصله گرفتن از دود سیگار و قلیان.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.