116

هرچه سریع تر این عادات را ترک کنید.

|
0 دیدگاه

در صورتی‌ که می‌‌خواهید بهترین نتیجه را از رژیم و فعالیت‌های ورزشی خود در راستای کاهش وزن بگیرید، هرچه سریع تر این عادات را ترک کنید.

۱. بهانه تراشی نکنید.

کالری‌ها خود به خود و در حال لمیدن از بین نمی‌روند! هزاران بهانه می‌توان تراشید که گریزی از فعالیت روزانه بزنید. توصیه می‌کنیم لیستی از تمام بهانه‌ها تهیه کنید روی یخچال بزنید، تا هربار که می‌خواستید به آنها متوسل شوید، به یاد آورید که جلودار لاغری و پیشرفت شما هستند.

۲. خوش خیال نباشید.

بعضی‌ افراد ۱۰۰ متر هم پیاده روی کنند، خیال می‌کنند به اندازه یک کیلومتر کالری سوزانده اند، چون سوخت و ساز آنها متفاوت است! دقیقا به میزانی‌ که فعالیت می‌کنید چربی‌ سوزی هم انجام می‌گیرد، پس خودتان را گول نزنید.

۳. از شمارش غافل نشوید.

اگر ندانید که هربار چند قدم برداشته اید یا چند متر طی‌ کرده اید، پیشرفت برنامه بدون محاسبه و غیر دقیق خواهد بود. اگر پدومتر (گام شمار) دارید حتما آن را همراه داشته باشید. اگر هم نه، سعی‌ کنید مسافت طی‌ شده را بدانید.

۴. از دم و بازدم عمیق یا تعریق نترسید.

بسیاری از ما وقتی‌ احساس می‌کنیم نفس‌های تندتر و عمیق تری می‌کشیم یا زیاد عراق می‌کنیم، می‌ترسیم و دست از فعالیت برمی‌داریم. دقیقا در چنین زمان‌هایی‌ نشانه‌های خوب کالری سوزی نمایان شده اند و بدن نیاز به اکسیژن بیشتر دارد.

۵. میزان کالری مصرفی روزانه را بدانید.

بعضی‌ اوقات به دلیل تنبلی و فرار از محاسبه دقیق میزان کالری، فرض می‌کنیم که می‌دانیم وعد‌ه هایمان چقدر کالری داشته‌اند. برای موفقیت در برنامه لاغری بسیار مهم است که روزانه بیشتر از میزان مورد نیاز کالری دریافت نکنیم، پس به کمک نرم‌افزار‌های گوشی هوشمند یا محاسبه جداگانه هر وعده، این مورد را کنترل کنید.

۶. از ماراتن نمی‌آیید!

پس از فعالیت، پیاده روی یا ورزش جوری غذا نخورید که انگار همین الان از یک ماراتن بیرون آمده‌اید. دقیقا به میزان لازم و بر حسب محاسبات قبلی‌ وعده‌هایتان را صرف کنید.

۷. نوشیدنی‌های پر کالری را کنار بگذارید.

در حین ورزش، پیاده روی یا دویدن، تنها نوشیدنی مجاز آب است! البته اگر هدف چربی‌ سوزی و لاغری باشد!! پس سر خودتان کلاه نذارید و نوشیدنی‌های گازدار، شکردار و یا آبمیوه‌هایی به اسم طبیعی و پر کالری را جایگزین آب نکنید.

۸. از پلّه‌ها فرار نکنید.

در صورتی‌ که مشکل مفصلی یا قلبی ندارید، از بالا رفتن از پلّه‌ها نترسید و فرار نکنید. متاسفانه بیشتر جوان‌هایمان هم امروز به جای استفاده از پله ها، راه‌های ساده تر را انتخاب می‌کنند.

۹. زیاد ننشینید.

حتی اگر تمام ورزش‌ها و فعالیت خود را انجام دهید و بقیه‌ روز را بنشینید یا لم بدهید و بخورید، احتمالا وزنی از دست نخواهید داد. پس در طول روز، جدای برنامه ورزشی تان نیز فعال باشید.

۱۰. از چک آپ‌های پزشکی‌ غافل نشوید.

حداقل هر ۶ ماه یک بار کنترل کاملی از سلامتی تان انجام دهید. به خصوص استخوان‌ها و مفاصل خود را در دوره‌های لاغری و ورزشی تحت نظر داشته باشید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.