177

هر روز این غذاها را بخورید

|
0 دیدگاه

تعداد غذاهای بى شمارى وجود دارند كه برى سلامت و تغییر شرایط بدن توصیه مي‌شوند. اما متخصص تغذيه ما تاكيد زيادی روی غذاهای زير داشته كه باید بيشتر در رژیم غذایی مصرف شوند. 

آلوئه ورا

شايد نام اين گياه را بيشتر در فرم شامپو شنيده‌ايد نه خوراكى، اما برگ آلوئه ورا حاوى موادمغذی بسيار زيادی است.

مواد مغذی در برگه اين گياه بسيار براي تقويت سيستم ايمنى بدن، هضم و جذب موثر است. آنزیم‌های موجود در برگ گياه آلوئه ورا  به جذب هر چه بيشتر مواد مغذی در بدن كمك مي‌كنند. مصرف برگ اينگیاه روزانه توصیه مي‌شود. از این گیاه مغذی می توان در نوشیدنی ها استفاده کرد.

چاى سبز

يك نوشيدنى كهن ولى بسيار مفيد است؛ سعى كنيد يك تا دو ليوان چاى سبز در طول روز بنوشيد.

چاى سبز به تعادل هورمون‌ها در بدن كمك مي‌كند و با سم زدایى از بدن به شما احساس آرامش مي‌دهد. اين نوشيدنى منبع بسىار غنى از آنتی اکسیدانها است و كبد شما را از مواد مسموم خالی مي‌كند. نوع نامرغوب اين محصول به وفور به فروش مي‌رسد؛ پس بهترين راه تهيه برگ سبز چاى  و آماده کردن آن در منزل است.

تخم مرغ

تخم مرغ از غنی ترين و بهترين غذاهایی است كه در دنيا يافت مي‌شود و همیشه بخش مهم از رژیم غذایی بشر بوده است. برخى بر اين باور هستند كه مصرف تخم مرغ ممکن است سبب افزايش كلسترول خون شود ولى نتيجه تحقیقات نشان داده  كه اين موضوع صحیح نيست. اين ماده غذایی حاوى پروتیين ضروری و فراوان  و همينطور مواد معدنى و ويتامين‌هاست.

حبوبات

متخصص تغذيه تولینک دكتر مسود عیسی‌نژاد تاكيد كرد كه مردم متاسفانه از فوايد حبوباتكمتر اطلاع درند و آنها را به عنوان يك منبع غنی پروتيبن نمي‌شناسند.حبوبات علاوه بر پروتئين بالا كم كالرى هستند، فيبر بالا دارند و همينطور سرشار از آنتى اکسیدانها هستند. به عبارت ديگر هر انچه بدن شما به ان نياز دارد در حبوبات يافت مي‌شود.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.