66

ورزش با وزن بدن

|
0 دیدگاه

ورزش کردن رمز اصلی‌ سلامت و کنترل و کاهش وزن است. شرکت در تمرینات گروهی و رفتن به باشگاه ورزشی و تعهد به ورزش بسیار برای سلامت مهم است.

ورزش با وزن بدن

اما بسیار از افراد به دلایل زیادی نمی‌توانند یا زمان کافی‌ برای رفتن به باشگاه برای ۳ تا ۴ بار در هفته را ندارد. نگران نباشد حرکت‌های زیاد وجود دارد که نیاز به باشگاه رفتن ندارد، بدون هزینه و خرید هیچ وسیله قابل انجام است و در عین حال به همان میزان اثر گذار خواهد بود. متخصص تغذیه ما خلاصه‌ از این تمرینات را به شما آموزش می‌دهد.

این حرکت تمرینی بر پایه استفاده از وزن بدن طراحی شده است، دمای بدن شما را بالا می‌برد و روی سوخت و ساز بدن شما تاثیر شگفت انگیزی دارد. حرکاتی که در لیست زیر آماده شده را برای مدت زمان یک دقیقه برای هر تمرین انجام دهید و به یاد داشته باشید بیشتر از ۳۰ ثانیه بین تمرینات استراحت نکنید. هر تمرین را ۲ تا ۳ بر تکرار کنید.

اسکوات کلاسیک: پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کرده و به آرامی با خم کردن زانوها تا جایی که ران پای شما به موازات زمین باشد خم شوید. سپس به آرامی به حالت اول بر گردید. برای ۱۰ بار این کار را تکرار کنید.
اسکوات ایزومتریک: این حرکت بسیار مشابه اسکوات معمولی‌ است با این تفاوت که دستان شما باید به سمت جلو و بالا به تناوب کشیده شود. هنگام انجام این حرکت تمرکز کافی‌ داشته باشید.
اسکوات پرشی سوما: درست مثل این که یک تبر در دست دارید قرار بگیرید و حالا یک اسکوات انجام دهید. در این مرحله به جای این که فقط پای خود را صاف کنید، یک پرش انجام دهید.
پوش‌آپ با دستان باز: این حرکت بسیار معروف است و به حرکت شنا هم شناخته شده؛ دستان خود را بیشتر از عرض شانه باز کرده و وزن بدن را روی دستان خود قرار دهید، کل وزن را بدون خم کردن کمر و باسن به زمین نزدیک کرده و سپس به حالت اول باز گردید.
حرکت پلانک پهلو: به روی پهلو دراز بکشید و پاهای خود را جفت کنید، در این حالت فقط با تمرکز روی عضلات ران و پهلو کل بدن را بدون خم کردن پا و کمر از زمین جدا کنید، ۳ ثانیه صبر کنید و این حرکت را بدون لمس زمین با پهلو تکرار کنید.
حرکت لانچ: حرکت لانچ را بیست بار تکرار کنید. به این منظور صاف ایستاده و دستان خود را دور کمر قرار دهید. سپس یک گام بلند به جلو بردارید، به نحوی که زانوی شما در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد؛ به حالت اول باز گشته و این حرکت را تکرار کنید.
طناب بزنید: در پایان تمرین تا جایی که انرژی‌ دارید و با سرعت بالا و حد ممکن طناب بزنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.