73

چی بخوریم، وزن کم کنیم ؟

|
0 دیدگاه

یکی‌ از سوال‌هایی‌ که مردم به اشتباه می‌‌پرسند این است که چه چیز باید بخوریم تا لاغر شویم.

چی بخوریم، وزن کم کنیم ؟

این سوال را با متخصص تغذیه خود دکتر عیسی‌نژاد مطرح کردیم، به گفته ایشان هیچ غذایی وجود ندارد که موجب لاغر شدن شود و تنها راه لاغر شدن بالا بردن فعالیت بدنی است و کاهش کالری دریافتی از غذا اما در ادامه به گفته او غذاهایی وجود دارد که مصرف کافی‌ آنها در رژیم غذایی به کاهش اشتها و ایجاد حس سیری طولانی مدت کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند به روند کاهش وزن شما کمک زیادی کند.

ماهی‌ سالمون

ماهی‌ سالمون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا۶ است، که برای بدن ضروری هستند. مصرف کافی‌ از اسید‌های چرب سبب می‌شوند تا بدن شما در برابر التهاب مقاومت کند و در نتیجه توانایی‌ بدن برای کاهش وزن را افزایش می‌دهد.

همینطور ماهی‌ سالمون سرشار از ویتامینِ e هست که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی در مقابل با مواد التهابی در بدن محسوب می شود و به کاهش وزن کمک می‌کند. متخصص تغذیه ما توصیه به مصرف حد اقل یک وعده سالمون در هفته می‌کند.

مغز ها

مغز‌ها به ویژه مغز گردو و بادام یک معجزه در رساندن تمام مواد مفید برای سلامت شما هستند. به خاطر داشته باشید که مصرف یک مشت آجیل در حدود ۲۰۰ کالری دارد و یک قاشق از این مغز حاوی ۱۲۰ کالری است. پس مغزها را باید جایگزین حد مجاز چربی‌ مصرفی در روز کنید و از مصرف زیاد آن به خاطر انرژی‌ بسیار بالا پرهیز کنید.

تخم مرغ

بدن ما پروتئین موجود در تخم مرغ را بهتر از هر منبع دیگر هضم و جذب می‌کند. به همین علت مصرف کافی‌ تخم مرغ سبب می‌شود تا میزان ماهیچه موجود در بدن شما را افزایش یابد و در نتیجه آن میزان سوخت و ساز بدن افزایش یابد. همینطور مصرف کافی‌ پروتیین در رژیم غذایی سبب می‌شود تا غذا در معده و روده بیشتر باقی بماند و حس سیری برای زمان بیشتری در شما باقی‌ بماند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.