211

راهکارهای لاغری

|
0 دیدگاه

کاهش وزن و لاغر شدن دغدغه بسیاری از خانم‌ها است و روش‌ها و برنامه‌های غذایی متفاوتی برای آن توصیه شده است. به نظر متخصص تغذیه ما فقط دو راه کلی‌ برای کاهش وزن وجود دارد. در این مطلب ما این دو راه را برای شما خلاصه کردیم.

راه اول: ورزش کاردیو

ورزش کاردیو در کل به نوعی  از ورزش‌ها گفته می‌شود که در آن ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند. این افزایش معمولا تا سطح ۶۰ تا ۷۰ درصد است که در این مرحله بدن شروع به استفاده از ذخیره انرژی‌ می‌کند. پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه از شروع ورزش کاردیو ذخیره‌های قندی بدن تمام شده و در این زمان بدن شما با انجام فعالیت بدنی شروع به مصرف ذخیره چربی‌ می‌کند.

پس هفته‌ا‌ی ۳ تا ۴ بار ورزش کاردیو را انجام دهید برای  حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه. از بهترین گزینه‌ها برای ورزش کاردیو به دویدن روی تردمیل و دوچرخه ثابت می‌توان اشاره کرد. سطح دشواری را در حدی قرار دهید که احساس چالش کنید و برای به جلو رفتن انرژی‌ صرف کنید. برای نتیجه گیری بهتر سطح دشواری و سرعت تمرینات را به تناوب بالا و پابین ببرید.

راه دوم: مصرف پروتئین بیشتر

برای لاغر شدن یکی‌ از مهم ترین نکات این است که پروتئین دریافتی خود را در غذا در مقایسه با سایر مواد غذای بالا ببرید.

مصرف پروتئین کافی‌ باعث ایجاد حسسیری طولانی مدت در شما می‌شود در نتیجه کمتر کالری دریافت می‌کنید. پروتئین کافی در رژیم غذایی سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و بدن شما برای هضم آن باید انرژی‌ بیشتری را صرف کند. از سمت دیگر پروتئین در بدن بیشتر به ماهیچه تبدیل می‌شود تا چربی‌ و در نتیجه مصرف کافی‌ آن توده‌ عضلانی بدن را بیشتر و سوزاندن انرژی‌ در بدن را افزایش می‌دهد.

یک خانم بالغ به حدود ۸۰ تا ۱۰۰ گرم پروتئین در بدن نیاز دارد که در تخم مرغ، گوشت، مرغ و لبنیات و حبوبات به وفور یافت می‌شود. سعی‌ کنید از منابع مختلف این ماده غذای به تناوب استفاده کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.