80

روش های شب بیداری

|
0 دیدگاه

همه ما ممکن است گاهی‌ اوقات به دلایل مختلف تا دیرهنگام در شب بیدار بمانیم، اگر طبیعت شما شب زنده داری نیست از راه‌های زیر برای سر حال بودن در روز بعد استفاده کنید.

روش های شب بیداری

۱) اگر می‌دانید چه شبی‌ قرار است تا دیروقت بیدار بمانید شب‌های قبل خواب کافی‌ داشته باشید.

۲) حتما بعد از ظهرها چرت بزنید، این کار باطری های شما را شارژ خواهد کرد.

۳) کافیین را در طول روز به شکل‌های مختلف مصرف کنید: قهوه، چای و شکلات. ولی‌ از استفاده بیش از حد از کافیین خودداری کنید که عواقبی چون بی خوابیخواهد داشت.

۴) خوردن میان وعده سبکی در نیمه شب باعث می‌شود بدن انسولین ترشح کند و شما را بیدار نگاه دارد، از خوردنی‌های پرکالری دوری کنید که باعث افزایش وزن شدید خواهد شد و به جای خوراکی های شور و شیرین از سبزیجات استفاده کنید.

۵) از استفاده از داروهای آرام بخش خودداری کنید.

۶) نور را بر اساس ساعت هایی که می‌خواهید بیدار بمانید تنظیم کنید و تا زمانی‌ که قصد به خواب رفتن ندارید نور محیط را کاهش ندهید.

۷) از کم تحرکی در هنگام شب دوری کنید و به فعالیت‌هایی مشغول شوید تا خوابتان نبرد.

۸) یکی‌ دیگر از راه های بیدار ماندن استفاده از داروهای مخصوص این کار است ولی‌ حتما با پزشک خود درباره استفاده از آنها مشورت کنید.

۹) در آخر حتما نشانه های خواب آلودگی را در خود جدی بگیرید و اگر قصد بیدار ماندن دارید واکنش‌های مناسب برای مقابله با این حس را بیابید، ولی‌ هرگز کارهای پرخطر را در هنگام خواب آلودگی انجام ندهید از جمله رانندگی‌.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.