103

راه های متفاوت کاهش تری گلیسیرید

|
0 دیدگاه

افرادی که از اضافه وزن رنج می برند بهتر است به کاهش تری گلیسیرید موجود در خون خود بپردازند. برخی فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. راهنمایی های موثری در این زمینه بریتان داریم که بد نیست در ادامه مطلب به آن ها توجه کنید.

کاهش تری گلیسرید

کاهش وزن به خصوص برای افرادی که نوع چاقی های آن ها به صورت شکمی و یا فرم بدن آن ها سیبی شکل می باشد:عدم مصرف یا کاهش شدید انواع تنقلات حاوی قندهای ساده و تصفیه شده مثل شیرینی، شکلات، نوشابه های مختلف، چای شیرین، حلوا، خاگینه، کاچی، شله زرد، سوهان و گز و به طور کلی تنقلات و دسرهای حاوی قند و چربی.

عدم مصرف مشروبات الکلی

کاهش مصرف مواد غذایی حاوی چربی های حیوانی به خصوص چربی های اشباع شده و جامد

افزایش فعالیت بدنی مانند پیاده روی منظم، شنا، دوچرخه سواری و غیره

روش طبخ غذاها مخصوصا آبزیان به صورت کبابی، آب پز، بخار پز و یا فر پز تهیه شده باشند.

مصرف سیر در وعده های غذایی به صورت خام یا پخته شده حتما صورت گیرد.

مصرف نصف فنجان لوبیای پخته شده بدون افزودن روغن در روز به کاهش موثر تری گلیسرید خون شما کمک می کند.

استفاده بیشتر از انواع سبزی های پخته و خام، بدون افزودن روغن، به موازات کاهش میزان انرژی دریافتی نیز در کاهش تری گلیسرید تاثیر بسزایی دارد.

از جمله موثرترین اقدامات جهت کاهش سطح تری گلیسرید خون، افزایش فعالیت های بدنی و انجام ورزش های مناسب سن و و ضعیت سلامتی بدن می باشد که ضمن کاهش چربی خون باعث افزایش سطح HDL نیز می گردد.

مصرف امگا ۳ تاثیر مثبتی در کاهش تری گلیسیرید و بالا بردن HDL دارد.

کربو بلاکر سبب کاهش وزن، کاهش قند خون در بیماران دیابتی و کاهش چربی خون خصوصا تری گلیسرید بالای نرمال می گردد.

چای سبز با تحریک نوعی آنزیم در بدن، تری گلیسرید اضافی بدن را از بین می برد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.