Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
رژیم بالون و حلقه معده
694

رژیم بالون و حلقه معده

|
0 دیدگاه

افرادی هستند که برای کاهش وزن خود از ابزار مختلفی استفاده می کنند، یکی از این ابزار که مورد استفاده می باشد بالن یا حلقه است.

رژیم بالون و حلقه معده

کسانی که از این روش استفاده می کنند باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کنند. در این مقاله سعی داشته ایم که عوارض استفاده از این روش را برای شما خوانندگان محترم بیان کنیم پس ما را دنبال کنید.از بین روش های لاغری، استفاده از بالون یا حلقه نه تنها تمایل شما را به خوردن غذا کاهش نمی دهد بلکه مانع غذا خوردن شما میشود. درصورتی که رژیم غذایی مناسب باید از اشتهای شما کم کند.

عوارض بالون

یکی از عوارض شایع بالون معده ترش کردن یا همان برگشت اسید معده است که مشکلات کوتاه مدت و خطرات در دراز مدت برای فرد ایجاد می کند. بالون معده خود به خود تخلیه شود، پس از تخلیه خود به خود ایجاد انسداد می کند، فرد بیشتر از دو هفته دچار تهوع و استفراغ می شود.

رژیم غذایی پس از کارگزاری بالون معده

۱. دستورات تغذیه ای زیر نظر متخصصین تغذیه کلینیک را اجرا کنید.

۲. در ماه اول از غذا های سبک استفاده کنید.

۳. غذا را آرام میل کنید و بین لقمه ها قاشق و چنگال را در بشقاب قرار دهید.

۴. در زمان شروع میل کردن غذای جامد، استفاده از لقمه های کوچک و جویدن کامل لقمه ضروری است.

۵. در بین غذا مایعات ننوشید ولی در طول روز تقریباً ۱۰ لیوان آب مصرف کنید. همیشه یک ساعت بین غذا و نوشیدنی فاصله بگذارید.

۶. از نوشیدن مایعات گازدار پرهیز نمایید.

۷. از مشروبات الکلی، قهوه، نوشیدنی های شکلاتی، آبمیوه مصنوعی، نوشابه ها و حتی نوع رژیمی آن بپرهیزید.

۸. وعده غذایی خود را به سه وعده اصلی و دو میان وعده تقسیم کنید.

۹.از یک یا دو قاشق مربا خوری جهت کنترل میزان روغن مصرفی استفاده نمایید.

۱۰. روزی یک بار گوشت، ماهی یا مرغ (بدون استخوان) مصرف نمایید.

۱۱. سبزیجات و میوه در تمام وعده ها مصرف شده و بر اساس فصل تا حد امکان از انواع متنوع آن استفاده نمایید.

۱۲. بعد از میل نمودن غذا دراز نکشید.

۱۳. بین وعده های غذایی چیزی پرحجم نخورید.

۱۴. هنگام تماشای تلویزیون، مصالعه یا انجام کار چیزی نخورید.

۱۵. از مصرف غذا های چرب مثل ماکارونی، پیتزا، سوسیس، کالباس، شیرینی جات بخصوص شیرینی های خامه ای و تر، شکلات، بستنی، گوشت های پر چرب و سس مایونز پرهیز نمایید.

۱۶. از شیرین کننده طبیعی مثل خرما استفاده شود.

۱۷. گوشت سفید (سینه مرغ یا ماهی) گریل شده یا آب پز ترجیح داده می شود.

۱۸. از لبنیات کم چرب استفاده شود.

۱۹. از نان های رژیمی سبوس دار استفاده شود.

۲۰. به جای آبمیوه از خود میوه (به صورت متنوع) استفاده شود.

۲۱. سالاد فصل با سرکه یا آبلیمو و در صورت تمایل کمی ماست + یک قاشق مربا خوری روغن زیتون استفاده شود.

۲۲. روزانه مولتی ویتامین (تا آخر دوره) ضروری است.

۲۳. مصرف دارو های گوارشی تجویز شده تا آخر دوره بالون گذاری ضروری است.

۲۴. مصرف دارو های تجویز شده توسط متخصص تغذیه در طول دوره بالون گذاری ضروری است.

۲۵. در صورت حالت تهوع و استفراغ به رژیم غذایی مایعات در هفته اول مراجعه نمایید.

۲۶. در صورت هر گونه عوارض گوارشی مثل تهوع، سوزش معده، ترش کردن، نفخ شدید، استفراغ، اسهال، یبوست با پزشک کلینیک مشورت نمایید.

[click_like post_id='157852']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.