63

مواد غذایی به جای قرص ویتامین

|
0 دیدگاه

هنگامی که ویتامین های موجود در بدن کاهش پیدا کنند ، بدن با مشکلاتی همچون خشکی پوست ، خشکی مو ،افزایش وزن ، خستگی و … مواجه می شود.

مواد غذایی به جای قرص ویتامین

در این میان برخی افراد قرص های ویتامین و یا داروهای ویتامین دار را به صورت خودسرانه و بدون مشورت با پزشک مصرف می کنند ، آن ها بر این باور هستند که قرص های ویتامین ضرری برای بدن ندارند ، این حرف تا حدودی درست است ، اما برای اطمینان خاطر از تداخلات دارویی بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید تا علت بیماری خود را بیابید.

اگر با همه این تفاسیر باز هم مشتاق به استفاده از قرص های ویتامین هستید ، ما به شما جایگزین های گیاهی هر کدام از این قرص ها را پیشنهاد می کنیم تا با مواد طبیعی بیشتر به سلامتی خودتان کمک کرده باشید.

بیوتین

بیوتین از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. این ویتامین برای تقویت پوست صورت و بدن، افزایش رشد ناخن، کاهش ریزش مو، تقویت سیستم گوارشی و افزایش سوخت و ساز بدن ضروری است. همچنین بیوتین می‌تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم نیز مفید باشد. با خوردن روزی یک موز این ویتامین را برای بدن خود تامین کنید. خواص موز برای زیبایی پوست و مو یک موضوع ثابت شده می‌باشد.

از جمله منابع دیگر بیوتین می توان به کره بادام‌زمینی، جگر، غلات کامل و زرده تخم‌مرغ نیز اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که مصرف موز برای کسانی که یبوست دارند، ممکن است ایجاد مشکل کند.

آهن

اگر ناخن‌هایی شکننده دارید یا دچار ریزش مو هستید و یا در اوقات روز کسل و بی‌حوصله‌اید، ممکن است آهن بدنتان کم باشد.

به جای مصرف خودسرانه قرص آهن از منابع طبیعی آن کمک بگیرید. اسفناج، عدس، لوبیای سفید، نخود، جگر و آب گوجه سرشار از آهن هستند. آهن در بدن با فعال‌سازی ویتامین B سبب درخشان شدن پوست می‌گردد. استفاده زیاد از آهن باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد به ساختار و بافت پوست آسیب برسانند.

ویتامین C

این ویتامین برای افزایش درخشش و روشنی پوست، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن آن، کاهش خشکی پوست و رفع شوره سر بسیار مفید است. میوه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، نارنگی، کیوی و سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند، بهترین منابع ویتامین C می‌باشند.

 ویتامین E

ویتامین E به عنوان ویتامین پوست شناخته می‌شود و یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن در مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این رادیکال‌ها به بافت پوست حمله می‌کنند و باعث ایجاد چین و چروک در آن می‌گردند. این ویتامین را در جوانه گندم، جو، بادام، اسفناج، تخم کدو، روغن زیتون و آووکادو جستجو کنید. مصرف دوز بالای قرص ویتامین E ممکن است به ایجاد کبودی در بدن منجر شود.

 ویتامین A

ویتامین A در حفظ زیبایی پوست، کاهش مشکلات جوش و آکنه، افزایش بینایی، جلوگیری از پیری زودرس و بهبود زگیل و دانه‌های پوستی موثر است. اگر زخم بدنتان دیر بهبود می‌یابد، بهتر است از منابع ویتامین A کمک بگیرید و این مشکل را برطرف کنید. این ویتامین در جگر ماهی، هویج، تخم‌مرغ، زردآلو، فلفل تند، شلغم، کلم، شوید، چغندر، کاهو، جعفری، کدو و اسفناج به فراوانی یافت می‌شود.

جالب استبدانید که با خوردن ۱۰۰ گرم هویج خام در روز، تمام نیاز روزانه شما به ویتامین A  برطرف می‌گردد.

1 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.