Notice: Undefined property: wpdb::$get_charset_collate in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-includes/wp-db.php on line 618

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 510

Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/vhosts/salamati.ir/httpdocs/wp-content/plugins/doctor-profile/includes/helpers.php on line 525
درد در حین ورزش
434

درد در حین ورزش

|
0 دیدگاه

گاهی پیش می آید در هنگام ورزش با درد در قسمت های مختلف بدن روبه رو می شویم چه راهی برای تسکین این دردها وجود دارد؟ توصیه مربیان به ورزشکاران در این زمینه چیست ؟ ورزش بدون درد چگونه امکان پذیر است ؟

درد در حین ورزش

افرادی که در بدن احساس درد دارند یا با محدودیت‌های حرکتی مواجهند باید نکات خاص را رعایت کنند تا ورزش درد بدن آن ها را افزایش ندهد. پیشگیری از ایجاد درد و آسیب دیدگی  خیلی مهم است، به عنوان مثال اگر دویدن به مفاصل شما فشار وارد می کند بهتر است دوچرخه‌سواری کنید تا فشار  کمتری به زانوها بیاید.

آب درمانی و ایروبیک داخل آب نیز می‌تواند عامل جلوگیری از ایجاد درد شود. هر ورزشی که می کنید سعی کنید که خیلی حرکت سریع نداشته باشید و اگر درد زیادی داشتید حرکات شدید انجام ندهید. بهتر است مربی ورزش خود را از مشکلات جسمانی که داریم مطلع کنید تا بهترین استفاده را از ورزش خود ببرید. ورزش باعث می شود خواب بهتری داشته باشید.

 نگرانی، افسردگی و درد می‌تواند کیفیت خواب را کم کند. انجام ریلکسیشن و رفتار درمانی می‌تواند باعث خواب بهتر و در نتیجه کمک به ورزش بدون درد و آسیب به بدن شود. کسانی که دارای فعالیت فیزیکی بیشتری هستند خواب طولانی‌تر و عمیق‌تری دارند. اگر احساس بدن درد دارید روش های زیر  را برای ورزش کردن به کار ببرید:

     ۱- پیش از انجام حرکات ورزشی با پزشک مشورت کنید.

     ۲- حرکات خود را آرام شروع کنید و سپس به تدریج قدرت، انعطاف‌پذیری و اعتماد به نفس خود را زیاد کنید.

     ۳- متناسب با سرعت خود ورزش انجام دهید. هرگز سعی نکنید به اجبار به سرعت یک گروه در کلاس ورزش فعالیت کن

     ۴- تا حد امکان هر روز ورزش کنید.

    ۵ – سعی در ایجاد تعادل بین حرکات قلبی – عروقی، قدرتی و کششی داشته باشید.

    ۶- بپذیرید که برخی اوقات توانایی شما بیشتر یا کمتر از بقیه روزهاست.

     ۷- صبر داشته باشید. فعالیت بیش از اندازه  درد را افزایش می دهد و باعث صدمه رسیدن به عضلات می‌شود.

[click_like post_id='158618']

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.