143

فواید قارچ های خوراکی برای بدن

|
0 دیدگاه

درست است که برخی از گونه های قارچ سمی هستند و به همین خاطر توصیه می شود بدون شناخت نوع قارچ از آن ها استفاده نکنید.

فواید قارچ های خوراکی برای بدن

اما قارچ های خوراکی نیز وجود دارند که دارای فواید بسیاری هستند و مزایای زیادی برای سلامتی بدن به همراه می آورند.

قارچ های خوراکی منبع عظیمی از ویتامین D هستند و سالمندان، افرادی که دچار شکستگی اعضای بدن شده اند، افراد مبتلا به آلرژی و بیماری های خود ایمنی می توانند در کنار مصرف دارو از این ماده خوراکی به عنوان یک مکمل درمانی برای سلامتی بهره گیرند.

مصرف قارچ خوراکی بویژه نوع دکمه ای آن می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، براساس پژوهش ها در قارچ انواع پروتئین و مواد ضد ویروسی وجود دارد که مصرف آنها باعث ترمیم بافت های آسیب دیده بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود،

براین اساس کارشناسان توصیه می کنند افراد هنگام بیماری بویژه سرما خوردگی وآنفلوآنزا در صورتی که منع دارویی و یا آلرژی به قارچ ندارند در ترکیب سوپ مرغ از قارچ پخته هم استفاده کنند تا علائم بیماری زودتر در بدن آنها ازبین برود.

قارچ ها دارای مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان های ضروری برای بدن هستند که می توانند با تشکیل رادیکال های آزاد دربدن مقابله کنند و به این ترتیب مانع از بروز بیماری هایی چون آلزایمر، سرطان، پارکینسون و سایر بیماری های ناشی از عفونت در بدن شوند.

کارشناسان با بررسی برروی ترکیبات تشکیل دهنده قارچ ها دریافتند اثر ضد سرطانی وضدعفونی کنندگی قارچ مانند اثر کپسایسین درفلفل چیلی و پاپریکا است و می تواند همگام با آنها به عنوان یک عامل محافظتی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس تحقیقات قارچ منبع بسیار خوبی از گروه ویتامین های B  از جمله ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) و ویتامین B۳ (نیاسین) است، مصرف ویتامین B برای بدن بسیار حیاتی است زیرا قند و گلوکز موجود در هیدروکربن و سایرخوراکی ها را به انرژی برای سوخت و ساز بدن تبدیل می کند.

کارشناسان در جدیدترین مطالعات خود که درمجله اپیدمیولوژی سرطان به چاپ رسیده است دریافتند بالا بودن سطح سلنیوم در خون زنان باعث محافظت از بدن آنها دربرابر ابتلا به بیماری سرطان مثانه می شود، سلنیوم به میزان زیاد در قارچ خوراکی وجود دارد و بر این اساس محققان توصیه می کنند افراد در طول روز حتماً مقداری قارچ در حدود ۳۲ گرم برای حفظ سلامت بدن مصرف کنند.

قارچ را می توان به انواع شیوه ها مصرف کرد اما کارشناسان توصیه می کنند افراد قارچ را به صورت خام، پخته، کبابی و یا آب پز مصرف کنند و از مصرف آن به صورت سرخ کرده پرهیز کنند زیرا بسیاری از خواص درمانی قارچ به این ترتیب از بین می رود و به دلیل فرم ساختار قارچ میزان بالایی از روغن جذب آن می شود.

کارشناسان همچنین توصیه می کنند افراد از مصرف قارچ در مناطق جنگلی خودداری کنند به ویژه اگر شناخت کافی در خصوص انواع قارچ ها ندارند زیرا بسیاری از قارچ ها به شدت سمی هستند و می توانند باعث مسمومیت شدید غذایی، آسیب به اعصاب و حتی مرگ شوند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.