123

۹ غذایی که پوست شما را زیبا‌تر می‌کند

|
0 دیدگاه

محصولات مراقبت از پوست و کرم‌های مناسب به درخشان شدن پوست شما کمک می‌کند. اما تغذیه به همان اندازه اهمیت دارد.

۹ غذایی که پوست شما را زیبا‌تر می‌کند

در این مطلب ۹ غذا که پوست شما را زیباتر می‌کند را بررسی خواهیم کرد که اگر این غذاها را در برنامه غذایی خودتان قرار دهید، کمک می‌کند پوست زیبا و شفاف‌تری داشته باشید. به یاد داشته باشید که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید و غذاها را به اندازه مصرف کنید.

چه بخوریم تا پوستی زیبا داشته باشیم؟ چگونه پوستی سالم داشته باشیم؟ برای زیبا شدن پوست‌ چه رژیم غذایی داشته باشیم؟ سوالات زیادی هستند که در مورد غذا و داشتن پوست زیبا پرسیده شده است. در این مطلب می‌خواهیم چند ماده غذایی را معرفی کنیم که به داشتن پوست سالم و زییا کمک خواهد کرد.

۱. کیوی

خوردن غذاها و میو‌ه‌هایی که دارای ویتامین C  هستند، کمک می‌کند که رطوبت پوست تامین شود و چروک کمتری روی پوست ایجاد شود. یک عدد کیوی بیشتر از ۶۰ میلی‌گرم مواد مغذی برای پوست تامین می‌کند.

۲. روغن دانه انگور

سرشار از لیکویید اسید (Linoleic acid) است که یک قند سالم و اشبا نشده است. تحقیقات نشان داده که لیکویید اسید از پوست دربرابر نازک و چروک شدن، محافظت می‌کند.

۳. کاکائو

فلاونوئیدها (Flavonoids) آنتی اکسیدانی است که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات پیدا می‌شود. همچنین در چای و کاکائو. در یک تحقیق نشان داد که استفاده از شکلات داغ به صورت منظم می‌تواند از پوست شما در برار نور خورشید محافظت کند و اگر دارای پوست خشک هستید با مصرف کاکائو خشکی پوست را کاهش دهد.

۴. بادام

بادام منبع بسیار خوبی از ویتامین E است که اسید لینولئیک (Linoleic acid) دارد و همچنین آنتی اکسیدان دارد. این مواد کمک می‌کنند که پوست شما سالم بماند و همچنین پوست شما را از اشعه فرابنفش خورشید حفظ می‌کند.

۵. هندوانه

میوه‌ شیرین و آب‌دار که در فصل گرما یکی از محبوب‌ترین میوه‌هاست. هنداونه منبع خیلی قوی از لیکوپن است. ماده‌ای شبیه به ترکیب ترکیب کاروتنوئیدی (Carotenoid) با خواص آنتی اکسیدانی. لیکوپن (Lycopene) پوست شما را نرم می‌کند و از پوستشما در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند. اگر دنبال منبع دیگری از لیکوپن هستید، گوجه فرنگی را فراموش نکنید.

۶. سویا

سویا حاوی آنتی اکسیدان‌ها به نام ایزوفلاون‌ها است. برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که ایزوفلاون‌ها می‌توانند ضخامت پوست، محتوای کلاژن و کشش را بهبود بخشد.

۷. سبزیجات دارای برگ‌های تیره

سبزیجاتی که دارای برگ سبز تیره هستند مثل اسفناج، کاهو، کلم منبعی از لوتئین هستند که منبعی از آنتی اکسیدان ترمیم کننده پوست است. یک تحقیق در ایتالیا نشان داده که اگر در طول هفته سه بار سبزیجات دارای برگ سبز تیره مصرف شود، درصد ابتلا به یک نوع سرطان پوست به‌نام ملانوما (Melanoma) کاهش پیدا می‌کند.

اگر برای پوست خودتان از دارو استفاده می‌کنید، قب از مصرف این سبزیجات، حتماً با پزشک خود مشورت کنید. زیرا این سبزیجات ممکن است با داروهایی که مصرف می‌کنید ناسازگار باشد و آسیب جدی‌تری به پوست شما وارد کنند.

۸. هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن است. این ترکیت کاروتنوئید (Carotenoid) پوست را در مقابل آسیب‌های ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت می‌کند. سایر منابع خوب دیگری که سرشار از بتاکاروتن هستند، عبارتند از سیب زمینی شیرین، انبه، اسفناج و کلم بروکلی.

۹. چای

چای سبز و چای سیاه حاوی کاتیکین‌ (Catechin) و کاتچین (Epicatechin) ست که آنتی‌اکسیدان‌های بالقوه‌ای هستند. مطالعات نشان ‌می‌دهد نوشیدن چای کمک می‌کند پوست حالت کشسانی بیشتری داشته باشد و همچنین پوست را در برابر سرطان پوست محافظت می‌کند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.