144

خداحافظی با کمبود کلسیم

|
0 دیدگاه

کمبود کلسیم در بیشتر افراد دیده میشود اما اگر به دنبال راهی همیشگی برای جبران کمبود کلسیم بدنتان هستید مطلب زیر را از دست ندهید.

خداحافظی با کمبود کلسیم

خصوصا خانم ها که بیشتر از آقایان در معرض پوکی استخوان هستند. با ما همراه باشید.

۹۸ درصد بافت کلسیمی خالص در پوست تخم‌مرغ وجود دارد. این منبع دامی بهترین منشأ طبیعی کلسیم عالی برای جبران این عنصر حیاتی در مبتلایان به کمبود آن و حتی مادران باردار است. برخلاف تصور عموم افراد، پوسته تخم‌مرغ دورریختنی نیست. این پوسته غنی‌ترین منبع کلسیم است؛

بنابراین برای استفاده از آن باید پوست را پس از تخلیه سفیده و زرده سه‌بار در آب به‌خوبی جوشاند و سپس آسیاب کرد. پودر پوست تخم‌مرغ را می‌توان به‌عنوان منبع عالی کلسیم همانند نمک در سبد غذایی روزانه قرار داد و با افزودن به سالاد یا سایر غذاها آن را میل کرد؛

اما باتوجه به ضرورت هم‌ترازی میزان کلسیم و فسفر در بدن، نباید در مصرف این عنصر طبیعی زیاده‌روی کرد؛ بنابراین در کنار آن خوردن روزانه یک عدد گردو نیز توصیه می‌شود. به‌زودی و تا اوایل سال آینده تخم‌مرغ‌های غنی‌شده با اسیدفولیک درصورت اخذ تائیدیه‌های نهایی روانه بازار می‌شود.

برخلاف تصور عموم افراد، تنها ۴۰درصد اسیدفولیک موجود در آرد جذب بدن می‌شود؛

درحالی‌که با غنی‌سازی غذای مرغ، میزان اسیدفولیک حاصل از تخم‌مرغ تا ۹۳درصد قابل جذب است؛ البته تا پایان سال علاوه‌بر ویتامین D، تخم‌مرغ‌ها با ویتامین‌های E سلنیم نیز غنی‌سازی می‌شوند و اسیدفولیک نیز درصورت اخذ مجوزهای مورد نیاز در همین تخم‌مرغ‌ها غنی خواهد شد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.