122

دردهای دوران قاعدگی، علل و درمان

|
0 دیدگاه

عادت ماهیانه یک چرخه طبیعی در بدن خانم‌هاست و همه بانوان، هم دردهای ناشی از این مکانیسم طبیعی را تجربه کرده‌اند هم با مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم کرده‌اند و هم گاهی اوقات بابت رخ دادنش شاکر خدای خود نیز بوده‌اند!

دردهای دوران قاعدگی، علل و درمان

معمولا دردهای ناشی از عادت ماهیانه به صورت ممتد و ضربان‌دار هستند و معمولا با گرفتگی عضلات نیز همراه می‌شوند. انقباض رحم به ریزش دیواره رحم در طول مدت عادت ماهیانه کمک می‌کند. هورمونی به نام پروستاگلاندینز که محرک انقباض رحم است به نوبه خود باعث درد و تورم نیز می‌شود!

مقادیر بالاتر این هورمون در بدن منجر به دردهای بیشتر در دوران قاعدگی می‌‌گرد. این دردهای مکرر و عذاب آور می‌تواند روند عادی زندگی یک بانو در محیط‌های کاری، تحصیلی و حتی فعالیت‌های روزمره زندگی را مختل نماید. از هر ۴ زن ۳ زن دردهای دوران قاعدگی را تجربه می‌کنند و از هر ده زن یک زن این دردها را همراه با گرفتگی عضلات تجربه خواهد کرد.

در این مطلب به ارائه راهکارهایی جهت تسکین این درد خواهیم پرداخت:

تمرین و ورزش!

ممکن است این راهکار در نگاه اول احمقانه باشد و اکثر خانوم‌های خواننده این مطلب با خود می‌گویند که من حتی نمی‌توانم از جای خود تکان بخورم! چطور ورزش کنم؟ اما این راهکار واقعا موثر است!

وقتی شما به ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری می‌پردازید بدن شما خون بیشتری را پمپاز می‌کند که این فعالیت بیشتر قلبی عروقی به ترشح بیشتر هورمون اندروفین منجر می‌شود. اندروفین نقش خنثی کننده پروستاگلاندینز را ایفا می‌کند و باعث کاهش دردهای قاعدگی می‌گردد.

سه تا چهار نوبت ورزش در هفته علاوه بر اینکه به تقویت سلامت عمومی بدن شما کمک می‌کند می‌تواند بهترین و طبیعی ترین علاج و پیشگیری از دردهای دوران عادت ماهیانه نیز باشد.gallery-1452181976-gettyimages-132455903

گرمادهی:

گرما به استراحت عضلات منقبض شده رحم شما کمک می‌کند. کیسه های آب گرم، چسب های گرما ساز، پدهای گرماساز و تشک‌های گرما ساز برقی می‌توانند به شما کمک کنند!

حتی اگر به هیچ یک از این ابزارآلات دسترسی نداشتید می‌توانید یک شیشه پلاستیک حاوی آب گرم را بر روی شکم خود بگذارید تا از درد ناشی از انقباض عضلات رحم کاسته شود.۵۰۰px-Reduce-Menstrual-Cramps-Step-8

نوشیدن دم‌نوش بابونه:

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در ژورنال پزشکی شیمی و کشاورزی به چاپ رسیده است بیان می‌شود که مصرف روزانه مواد غذایی طبیعی که حاوی مقادیر اندکی از ترکیبات مفید و موثر هستند می‌تواند در میان مدت نقش یک داروی تمام عیار با ارزش پزشکی و درمانی را در بدن ایفا نمایند. دم نوش بانونه یکی از این ترکیبات است.

بر اساس این تحقیق در آزمایش ادرار چهارده نفر شرکت کننده در این آزمون که در رژیم غذایی روزانه خود از دم نوش بابونه استفاده می‌کردند مقادیر بالاتری از هیپوریت یافت شد که که یک ضد تورم طبیعی در بدن است.

ترکیبات ضد تورم باعث کاهش تولید هورمون پروستاگلاندینز می‌شود و به طبع آن درد ناشی از قاعدگی نیز کاهش خواهد یافت.herbal-chamomile-tea-chamomile-flowers-wooden-table

مطمئن شوید که به اندازه کافی ویتامینD دریافت می‌کنید

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است! تحقیقات نشان می‌دهد که وجود مقادیر بالایی از ویتامین D3 در بدن باعث کاهش قابل ملاحظه ای در بروز دردهای ناشی از قاعدگی می‌شود.

طی یک تحقیق که اعضای شرکت کننده آن ۴۰ زن ایتالیایی بودند به یک گروه هرروز مقادیر مناسبی از ویتامین D3 داده شد در حالی که گروه دیگر صرفا از یک دارونما استفاده می‌کردند و در اصل ویتامین D3 به آنها داده نمی‌شد.

نتیجه حاصل شده از تحقیق نشان دهنده کاهش ۴۱ درصدی درد قاعدگی در زنان گروه اول در مقایسه با گروه دوم بود که هیچ کاهش دردی در آنها مشاهده نمی‌شد!Hand holds a box of vitamin D3

طب سوزنی:

خواستگاه طب سوزنی سرزمین چین است. تحقیقات محققین بیمارستان دانشگاهی کیونگ هی در کره جنوبی نشان می‌دهد که ممکن است طب سوزنی اثر مثبتی در کاهش درد ناشی از عادت ماهیانه داشته باشد.

بر اساس تحقیق ای محققین بر روی ۹۴۴ داوطلب مشاهده شده است که گروهی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفته اند در مقایسه با گروه کنترل بیان کرده اند که در دوران قاعدگی خود درد کمتری را متحمل شده اند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.