215

درمان کم خونی با داروهای گیاهی امکان پذیر است

|
0 دیدگاه

کم‌خونی بنا به دلیل ایجاد آن، انواع مختلف دارد. زنان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بیشتر در خطر ابتلا به کم‌خونی هستند.

درمان کم خونی با داروهای گیاهی امکان پذیر است

شرایط مانند یائسگی، بارداری، زخم‌ها، اختلالات گوارشی، سرطان، خونریزی، بیماری‌های مزمن، کمبود آهن، اسید، باعث کم خونی می‌شوند.با بعضی از درمان‌های خانگی ساده می‌توان بعضی از کم‌خونی‌ها را درمان کرد یا از آنها پیشگیری کرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

چغندر قرمز: چغندر سرشار ازآهن همراه با فیبر، کلسیم، پتاسیم، سولفور و ویتامین است. چغندر قرمز، علاوه بر مغذی بودن، به تمیز شدن بدن نیز کمک می‌کند و اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می‌کند.

کنجد: کنجد سرشار از آهن است و به همین دلیل درمان بسیار خوبی برای کم‌خونی است. دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط، روزی دوبار میل کنید.

مویز: سرشار از آهن و ویتامین است و جذب آهن را افزایش می‌دهد و در نتیجه سلول‌های قرمز و هموگلوبین افزایش می‌یابند. به این منظور ۱۰ تا ۱۲ عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه، مویزها را میل کنید. این درمان را به مدت چندهفته ادامه دهید.

شنبلیله: سرشار از آهن است که به حفظ آهن در بدن کمک می‌کند. برگ و تخم شنبلیله برای درمان کم‌خونی مفید است. به این منظور یک فنجان برنج را با دو قاشق چایخوری تخم شنبلیله بپزید. مقداری نمک به آن بیفزایید و یک بار در روز و حداقل به مدت دو تا سه هفته میل کنید.

خرما: دو عدد خرما را در یک فنجان شیر به مدت یک شب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه، خرما و شیر را میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری خرمای خشک را هر روز صبح پیش از صبحانه میل کنید و پس از آن یک فنجان شیر گرم بخورید.

موز: سرشار از آهن است و تولید هموگلوبین و بسیاری از آنزیم‌های ضروری برای تولید سلول‌های قرمز خون را تقویت می‌کند. همچنین منبع غنی منیزیوم است که به ساخت هموگلوبین کمک می‌کند. به این منظور یک موز رسیده را همراه با یک قاشق چایخوری عسل دوبار در روز بخورید.

اسفناج: همانطور که می‌دانید اسفناج سرشار از آهن، اسید فولیک و ویتامین ب ۱۲ است که به ترمیم بدن و رفع کم خونی کمک می‌کند. نصف فنجان اسفناج حدود ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن به آهن و ۳۳ درصد نیاز به اسید فولیک را برطرف می‌کند.

انار: سرشار از آهن و مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیوم است. همچنین حاوی ویتامین C است که در جذب آهن کمک می‌کند.

0 پسندیده شده

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.