328

چگونه کلسترول خود را کم کنیم؟

|
0 دیدگاه

رژیم غذایی نامناسب، استفاده ازغذاهای چرب وپرکالری، فرهنگ نادرست مصرف زیادگوشت قرمزدرجامعه وزندگی کم تحرک ماشینی درکشورما، باعث شده است افرادزیادی به مشکل بالابودن چربی وکلسترول خون یا چاقی مبتلاباشند.

چگونه کلسترول خود را کم کنیم؟

در اینجا به داروهای خانگی که برای کنترل کلسترول بالا استفاده می‌شود، اشاره می‌کنیم.

تخم گشنیز

تخم گشنیزرا پودرکرده دوقاشق چایخوری ازآن رادریک فنجان آبجوش ریخته ودر روز بنوشید. همچنین می‌توانید شیر، شکر و هل به آن اضافه کنید و به عنوان جایگزینی برای چای روزانه بنوشید. اگر پودر دانه گشنیز را نداشته باشید، به سادگی از دانه‌های گشنیز یا خشک شده آن، پودر درست کنید.

پیاز

پیاز قرمز در مبارزه با کلسترول بالا مفید است. دانشمندان در هنگ کنگ نشان دادند که پیاز در کاهش کلسترول بد و بالا بردن سطح کلسترول خوب مفید است. این، به نوبه خود، باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

– آب پیاز و وعسل ازهرکدام یک قاشق چای خوری مخلوط کنید. یک بار در روزبنوشید.

– یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل را به یک فنجان دوغ اضافه کرده و هر روز بنوشید همچنین از پیاز، زنجبیل و سیر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی، به عنوان یک عامل طبیعی در کاهش غلظت چربی است. یک قاشق چای خوری از پودر انگور فرنگی هندی خشک شده، در یک لیوان آب گرم بریزید. هر روز با معده خالی بنوشید.

سرکه سیب

سرکه سیب، سطح کلسترول و تری گلیسرید را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک درمان خانگی برای بیماری رفلکس اسید، فشار خون بالا، نقرس و عفونت تنفسی فوقانی، است. در یک لیوان آب، یک قاشق چای خوری سرکه سیب ارگانیک ریخته و به مدت یک ماه، دو یا سه بار در روز بنوشید.

شما می‌توانید به تدریج میزان سرکه سیب را به دو قاشق غذا خوری در هر شیشه افزایش دهید. اگر طعم سرکه سیب را دوست ندارید، ممکن است آن را با آب پرتقال، آب سیب، آب انگور یا دیگر آب میوه‌های تازه مخلوط کنید.

آب پرتقال

نوشیدن سه فنجان آب پرتقال تازه، روزانه می‌تواند کمک بزرگی در کاهش میزان کلسترول خون به طور طبیعی انجام دهد. آب پرتقال خالص روزانه می‌تواند کلسترول بد را کاهش داده و کلسترول خوب را افزایش دهد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای درمان خانگی مبارزه با کلسترول بالا، مفید است. روغن نارگیل حاوی اسید لوریک است.روغن نارگیل آلی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید یک تا دو قاشق غذاخوری از این روغن را هر روز استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

یک و نیم فنجان بلغور جو دوسر پخته شده یا یک فنجان از سبوس جو دو سر، حاوی حدود سه گرم فیبر محلول، بتا-گلوکان است. همچنین می‌توانید از میوه‌ها و آجیل مانند سیب، موز، توت فرنگی، گردو به بلغور جو دوسراضافه کنید تا فایده‌اش زیادتر شود.

روغن ماهی

روغن ماهی و ماهی‌های چرب مانند ماهی خال مخالی، ماهی تن، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی آزاد، ساردین و مانند آن شامل اسیدهای چرب امگا۳ هستند. تری گلیسیرید پایین آن، از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

حدود یک تا چهار گرم روغن ماهی در روز مصرف کنید. اگر رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری دارید، حتما اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

آجیل

گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، پسته و دیگر آجیل‌ها و دانه‌ها در کنترل کلسترول بالا مفید هستند؛ زیرا غنی از استرول‌های گیاهی و فیبر است، به ویژه، گردو برای کاهش سطح کلسترول و تری گلیسرید ها کمک می‌کند در مصرف آن زیاده‌روی نکنید همچنین غلات سبوس دار و دیگر غذاهای فیبر دار هم مصرف کنید.

همراه با این داروهای خانگی، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم را انتخاب کنید. به علاوه، یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ث ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم در روز برای کمک به پایین آوردن کلسترول بسیار خوب است.

0 پسندیده شده

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.