167

فواید خوردن فلفل دلمه ای را بشناسید

|
0 دیدگاه

فلفل دلمه ای یکی از انواع فلفل های موجود می باشد که به اندازه آنها تند نیست و خواص فراوانی برای بدن دارد. مصرف این فلفل که در چهار رنگ متفاوت موجود است می تواند ضامن سلامتی شما باشد.

فواید خوردن فلفل دلمه ای را بشناسید

فلفل دلمه ای یکی از سبزیجاتی است که به علت شکل زیبا، جنس جذاب، طعم متفاوت و رنگ های متنوع بسیار مورد توجه قرار دارد. این گیاه در چهار رنگ مختلف سبز، زرد، نارنجی و قرمز در بازار عرضه می شود. جالب است بدانید که هر کدام از این رنگ ها معرف خاصیت ویژه ای از این گیاه است. با این که همه این فلفل های دلمه ای خواص مشابهی دارند، ولی دارای تفاوت های زیادی نیز می باشند.

فلفل ها مجموعه ای از مواد مغذی و ویتامین هاست که طعمی خوشمزه به غذاهای مختلف می افزاید. دریابید که چرا باید از قدرتفلفل برای تقویت سلامت خودتان استفاده کنید.

فلفل مملو از ویتامین ها

فلفل دلمه مملو از ویتامین های گوناگون شامل ویتامین A، اکثرویتامین های گروه B مانند تیامین، ریبوفلاوین و B6 است که ویتامین های موثر در تبدیل مواد غذایی به انرژی می باشند. و ویتامین C، E و K می باشد. تمام این مواد مغذی از بدن در برابر عملکردهای مختلف از جمله لخته شدن طبیعی خون تا تنفس سلول محافظت می کند. فلفل دلمه ای همچنین گیاهی سرشار از فیبر و پروتئین می باشد.

فلفل سرشار از مواد معدنی

فلفل های دلمه می توانند میزان مواد معدنی را با اضافه کردن کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر و پتاسیم به غذایتان افزایش دهند. این مواد معدنی عملکرد مغزتان را به شکل مناسب حفظ می کند، به تنظیم عملکرد قلب کمک می کند و در فعالیت های مختلف ضروری دیگر نیز شرکت دارند.

سرشار از آنتی اکسیدان

هنگامی که بدن شما انرژی می سوزاند، رادیکال های آزاد اکسیژن دار و مضری تولید می شود. بدن ترکیبات متنوعی را برای پاک کردن این ترکیبات مضر پیش از اینکه به بدن آسیب بیشتری برسد، تولید می کند. تصور می شود که آنتی اکسیدان ها با اضافه کردن یک لایه محافظ می توانند کمک کننده باشد. فلفل ها به همکاری حمل کننده های طبیعی آمده و با غنی کردن ترکیبات مبارز، در از بین بردن رادیکال آزاد به آنها کمک می کنند.

سرشار از ویتامین C

فلفل ها هنگامی که رسیده تر می شوند، از سبز به زرد و قرمز تغییر می کنند. بدین ترتیب میزان ویتامین C آن ها افزایش می یابد. خوردن فلفل قرمز مقدار ویتامین C بدن را افزایش می دهد که می تواند تا ۱۰۰٪ یا بیشتر از مقدار روزانه ی توصیه شده را در برگیرد.

کالری ناچیز

فلفل ها یک میان وعده و افزودنی عالی به بسیاری از خوراکی ها هستند. فلفل های رسیده تر زرد و قرمز شیرین تر می شوند که آن ها را به عنوان یک میان وعده مستقل جذاب می کند. یک فنجان فلفل دلمه ی خرد شده تنها ۳۰ کالری دارد و سرشار از مواد مغذی و فیبرها می باشد. آن ها همچنین سلامت هر غذایی که شما می خورید را افزایش می دهند.

مفید برای چشم ها

فلفل حاوی ترکیبی به نام لوتئین است که طبق کشفیات نقش ارزشمندی در سلامت چشم ایفا می کند. آن ها همچنین حاوی ترکیبات شیمیایی دیگری هستند که به حفظ سلامت چشم ها کمک می کند. افزایش مقدار هر دوی آن ها در رژیم غذاییتان می تواند به کاهش خطر بیماری زوال قرنیه که یکی از دلایل اصلی نابینایی در ایالات متحده امریکاست، کمک کند.

توجه:

به طور کلی انواع فلفل از جمله فلفل دلمه ای جزء مواد غذایی آلرژی زا محسوب می شوند و بهتر است افرادی که پوستی حساس و تحریک پذیر دارند و با مصرف غذاهای آلرژی زا دچار جوش، کهیر، آکنه و اگزمای پوستی می شوند، انواع فلفل های دلمه ای را از رژیم غذایی خود حذف نمایند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.