194

ورزشهایی که بیشترین کالری را میسوزانند

|
0 دیدگاه

ورزش های کالری سوز را می شناسید؟ آیا می دانید به کمک چه ورزشهایی می توانید در طول یک ساعت ۱۰۰۰ کالری در بدنتان بسوزانید؟ 

ورزشهایی که بیشترین کالری را میسوزانند

ورزش های کالری سوز شامل دسته ای از ورزشها هستند که بر اساس نوع فعالیت آنها بدن در مدت زمان یک ساعت میزان قابل توجهی کالری می سوزاند. در این بخش از ورزش و سلامت مجله سلامت نمناک بهترین ورزشها برای سوزاند کالری را به شما معرفی خواهیم کرد.

دویدن چقدر کالری می سوزاند

بله به همین راحتی حدود ۹۰۰ تا ۱٫۵۰۰ کالری در ساعت بسوزانید. دویدن و پیاده روی سریع یکی از ورزش هایی است که تمام بخش های بدنتان را درگیر می کند و به سوختن کالری و کاهش سایز سرعت می بخشد.

فوتبال:

اگر هنوز یک طرفدار دو آتیشه ی این ورزش جذاب هستید بهتر است که خودتان هم جزوی از بازیکنان شوید. فوتبال جزو ورزش های عالی برای سوزاندن کالری است .

با هر ساعت ورزش فوتبال شما ۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در بدنتان می سوزانید.

 بوکس

حتما شما هم دقت کرده اید که ورزشکاران رشته ی بوکس با سروصورتی پر از عرق به انجام حرکات و ورزش زیبای بوکس می پردازند. این نشان از تحرک سنگین و بالای این ورزشکاران است که در هر ساعت میزان ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری می سوزانند.

 ورزش های رزمی

مهم نیست که کدامیک از ورزش های رزمی را انجام دهید. کاراته یا تکواندو تنها باید بگویم که علاوه بر شوق و هیجانی که این ورزش ها در ورزشکار ایجاد می کنند میزان ۷۰۰ تا ۱۱۰۰ کالری در هر ساعت با انجام ورزش های رزمی سوخته می شود.

کوه نوردی

زمانی که شما با بدنی صاف و با حالتی صحیح ارتفاعی را طی می کنید یعنی شما با یک حالت بدنی عالی در یک فضا با اکسیژن خالص در حال سوزاندن کالری به میزان ۶۵۰ تا ۹۰۰ هستید.

تنیس

توقف – حرکت – آهسته – سریع این ریتم حرکات ورزش هایی مثل تنیس و اسکواش هستند که به نظر نمی رسد به جزو ورزشهایی باشند که بیشترین کالری را می سوزانند اما باید گفت این ورزش ها در حدود ۶۰۰ تا ۹۵۰ کالری در ساعت می سوزانند.

 شنا چقدر کالری می سوزاند

یکی از بزرگترین فواید ورزش شنا ایجاد تعادل و افزایش قدرت عضلات بدن است. اگر دسترسی به یک استخر البته تمیز و استاندارد دارید فرصت را غنیمت بشمارید و با انجام ورزش شنا در هر ساعت ۵۰۰ الی ۸۰۰ کالری بسوزانید.

اسکی

اسکی یکی از ورزشهای بسیار مفید برای سوزاندن کالری است. این ورزش هم بالاتنه و هم پایین تنه را تحت تاثیر قرار داده و ضربان قلب را بالا می بـرد. به طـور مـتـوسط نیم ساعت آن تقریبا ۳۳۰ کالری می سوزاند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.