100

بهترین مواد غذایی برای داشتن ریه سالم

|
0 دیدگاه

ریه ها عضو حیاتی بدن ما هستند و مانند اندام های مهم دیگر بدنمان زندگی و سلامتی مان با داشتن ریه های سالم مرتبط است.

بهترین مواد غذایی برای داشتن ریه سالم

داشتن ریه های سالم باعث بالا رفتن اکسیژن خون می شود تا بتوانیم کار کنیم و به فعالیت های زندگیمان برسیم. همچنین اکسیژن رسانی به کل بدن برای بقا و متابولیسم یا سوخت و ساز بدنمان به عهده ریه هایمان می باشد.

در نتیجه  اگر ریه هایمان خوب کار نکند عملکرد کل ارگان های بدنمان ضعیف می شود و در کارهایمان افت می کنیم و همچنین با احساس خستگی شدید  و ضعف همراه خواهیم بود به علاوه ما نمی توانیم خوب نفس بکشیم و زندگیمان مختل می شود در واقع ناراحتی ریه یعنی بیماری کل بدنمان بنابراین باید مراقب این عضو مهم بدنمان باشیم.

ما در اینجا بهترین خوراکی ها برای داشتن ریه سالم را به شما معرفی می کنیم.

یکی از مشکلاتی که وجود دارد وجود آلاینده ها و سمومی هست که در هوا وجود دارد و ما هر روز آنها را نفس می کشیم بنابراین اگر مواد مناسبی که باعث دفع و خنثی شدن این سموم را مصرف نکنیم, ریه هایمان به مرور زمان آسیب می بینند. ویتامین های مفید عبارتند از ویتامین آ, ویتامین د, ویتامین ای, ویتامین سی و نیز ویتامین ب۶٫

ما در اینجا میوه ها و مواد غذایی که حاوی ویتامین های فوق هستند را به شما معرفی می کنیم. پس سعی کنید در رژیم غذایی روزانه تان آن ها را بگنجانید.

هویج
بروکلی
پیاز
زیتون
سیب زمینی پخته
اسفناج پخته
زردآلو
سیب
عسل
خردل سبز
گردو
بادام زمینی
ماهی های که حاوی امگا ۳ و ویتامین دی
انگور قرمز
توت ها
تربچه
مرکبات
انجیر
لوبیا
سینه مرغ
چای سبز

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.