122

مبارزه با کسالت و خواب آلودگی بعدازظهر

|
0 دیدگاه

اگر شما بتوانید بدون نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه و نسکافه با خواب آلودگی بعدازظهر بجنگید, سرحال تر خواهید ماند.

مبارزه با کسالت و خواب آلودگی بعدازظهر

زیرا مصرف زیاد کافئین باعث افت ناگهانی انرژی می شود که می تواند تاثیر منفی روی راندمان کاریتان داشته باشد.

همچنین مصرف زیاد کافئین می تواند باعث اختلال در خوابتان شود به این صورت که اگر بعدازظهرکافئین مصرف کنید احتمال این وجود دارد که شب سخت تر به خواب بروید بنابراین فردای روز بعد سرحال نباشید. ما امروز اینجاییم تا شما را با مبارزه با کسالت و خواب آلودگی بعدازظهر با غذاهای حاوی فیبر آشنا کنیم.

وقتی بعدازظهر احساس کسالت کردید به جای قهوه یا نوشابه های کافئین دار که قند زیادی نیز دارند, بهتر است ماده غذایی که حاوی فیبر یا امگا سه دارد بخورید و یا یک لیوان آب بنوشید تا انرژی تان افزایش پیدا کند و کسالتتان کم شود.

میوه هایی که حاوی فیبر بالایی هستند می توان از: نارگیل, گلابی, آووکادو, انجیر نام برد. به علاوه سبزیجات حاوی فیبر, کنگر, نخو دفرنگی, بامیه, شلغم, کلم بروکسل می باشند. به غیر از آن آجیل, حبوبات و انواع دانه های خوراکی فیبر بالایی دارند, از جمله: تخم کتان, دانه های چیا, لپه, عدس, لوبیا چیتی, لوبیا سیاه.

فیبر چیست؟

فیبر تنها در سبزیجات, میوه و غلات یافت می شود. رژیم های غذایی که سرشار از فیبر هستند باعث کاهش خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی و نیز دیابت می شود. به علاوه فیبر باعث هضم سریع غذا می شود در واقع آب بدن را جذب می کند و به مدفوع اضافه می کند. بنابراین زمانی که شروع به افزایش مصرف فیبر می کنید می بایست این کار را به صورت تدریجی انجام دهید.

لازم به ذکر است که فیرها کارکرد روده را نیز تنظیم می کنند.میزان کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهند و نیز دیواره های روده بزرگ را تقویت می کنند. به علاوه باعث کاهش وزن و تنظیم قند خون می شوند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.