130

۱۰ نکته‌ کاربردی برای بهبود اعتماد به نفس

|
0 دیدگاه

با اینکه کسی دوست ندارد متکبر و از خود راضی بنظر بیاید ، اما اگراعتماد به نفس نداشته باشید جنبه های مختلف زندگی­تان تحت تأثیر قرار خواهد گرفت . عدم اعتماد به نفس اغلب اوقات از سنین پایین آغاز می­شود اما راه­‌هایی برای مقابله با آن وجود دارد.

۱۰ نکته‌ کاربردی برای بهبود اعتماد به نفس

 در ادامه ۱۰ نکته کاربردی آورده شده که به شما کمک می­کند که فردی با اعتماد به نفس‌­تر باشید و سرتان را بالا بگیرید .

۱-همیشه صندلی جلو بنشینید

کسی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می­برد اغلب سعی می­کند که در پس زمینه باشد و این یعنی اینکه همیشه در جلسات و دیگر دورهمی‌­ها صندلی­‌های ردیف آخر­ را انتخاب می­کند. شما می­توانید با انتخاب صندلی های جلو بر ترس­تان غلبه کنید پس پیشنهاد می­کنیم که اغلب اوقات این کار را انجام دهید .

 ۲- خوب لباس بپوشید

جذاب لباس پوشیدن و مراقبت از زیبایی و ظاهر راه موثر دیگری برای افزایش اعتماد به نفس است. لازم نیست حتما پول زیادی را صرف خرید لباس­‌های گران کنید ، ­اما یک پوشش و ظاهر آراسته و جذاب باعث می­شود که احساس‌تان در مورد خودتان تغییر کند و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید .

۳- سرعت راه رفتن خود را افزایش دهید

افراد با اعتماد به نفس معمولا­ً سریع راه می­روند و بنظر می­رسد که دارند جایی می­روند .بنابراین قدم بعدی برای افزایش اعتماد به نفس این است که سرعت راه رفتن خود را بیشتر کرده و قدم های بلندتری بردارید­ .

۴- صاف بایستید

کار کردن بر روی حالت بدن و نحوه ایستادن‌­تان هم باعث می­شود که احساس اعتماد به نفس بیشتری کنید. خیلی ساده است، فقط باید شانه‌­هایتان را عقب بدهید و­صاف بایستید. با بالا گرفتن سرتان احساس می­کنید که قد بلندتر هستید و می­توانید در چشم مردم نگاه کنید.

۵- بهبود فیزیک بدن

تناسب اندام باعث می­شود هم جذاب­تر شده و هم اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید . تناسب اندام به ژست و حالت بدن و چابکی شما نیز کمک می­کند.

۶- مثبت فکر کنید

یک راهکار دیگر برای افزایش اعتماد به نفس مثبت فکر کردن است . شما باید ذهنتان را آموزش بدهید که به سمت افکار منفی نرود . تمرین کنید و با خودتان بگویید که شما می­توانید از پس کارها بربیایید، می­توانید در جمع صحبت کنید و بدین ترتیب احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید کرد . ذهنتان را پر از افکار مثبت کنید و جایی برای افکار منفی باقی نگذارید.

۷- در موقعیت‌­های گروهی صحبت کنید

شما باید به ترس غیرمنطقی خود غلبه کنید و فکر نکنید که حرف­‌هایی که می­زنید باعث می­شود دیگران فکر کنند که شما احمقید . احتمال اینکه حرف احمقانه­‌ای بزنید خیلی کم است و حتی اگر حرف احمقانه‌­ای هم بزنید مردم به حرف شما خواهند خندید نه خودتان. مردم آنقدرها هم که فکر می­کنید قضاوت نمی­کنند.

۸-نفس عمیق بکشید

هرگاه احساس اضطراب کردید ، چند نفس عمیق به شما کمک می­کند که احساس بهتری پیدا کنید و آرام شوید . هرکسی ممکن است که در موقعیت‌­های دشوار احساس اضطراب کند اما تنفس عمیق به شما کمک می­کند که اکسیژن بیشتری را وراد مغز خود کرده و اعصابتان را آرام کنید .

۹- از دیگران تعریف کنید

راه دیگری برای بهبود اعتماد به نفس ، تعریف کردن از دیگران است . همچنین یک راه آسان برای شروع گفت و گو با دیگران تعریف کردن از آنهاست . اینکه نسبت به دیگران حس مثبتی داشته باشید باعث می­شود که نسبت به خودتان هم حس مثبتی پیدا کنید .

۱۰- موفقیت‌­های خود را به خاطر داشته باشید

وقتی از کمبود اعتماد به نفس رنج می­برید بیشتر سعی می­کنید روی افکار منفی تمرکز کنید . لیستی از چیزها و دستاوردهایی که به آنها افتخار می­کنید تهیه کنید و بر روی آنها تمرکز کنید . این باعث می­شود که حس کنید شما توانایی بدست آوردن خیلی چیزهای دیگر را هم دارید !

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.