178

دلایل شگفت انگیز جهت خوردن هوموس

|
0 دیدگاه

در این جا شما را با ۱۰ علت جهت لذت بردن از هوموس آشنا می کنیم. هوموس فواید زیادی دارد.

 خواص هوموس

هوموس (Hummus) یکی از عالی ترین خوراکی های سالم و خوشمزه این روزها ست. مطمئن باشید که دلایل بسیار زیادی جهت این که عاشق این غذای خوشمزه شوید وجود دارد! در این جا شما را با ۱۰ علت جهت لذت بردن از این غذای خاورمیانه ای آشنا می کنیم.

دلایل شگفت انگیز جهت خوردن هوموس

 ۱٫ هوموس می تواند به مدیریت وزن تان کمک کند

مطالعات مرکز ملی سلامت و تغذیه نشان داده است که، هوموس به عنوان بخشی از رژیم غذایی معروف مدیترانه ای، یکی از خوراکی های سالم به حساب می آید.

داده ها نشان داده هست، افرادی که هوموس مصرف می کنند نسبت به سایرین فیبر بیشتر، چربی های ناسالم کمتر، چربی های سالم بیشتر، میوه و سبزیجات بیشتر، غلات کامل زیاد و قند کمتری مصرف می کنند. همچنین مطالعات نشان داده اند، افرادی که هوموسمی خورند ۵۳ درصد کمتر از دیگران به چاقی مبتلا می شوند.

در حالی که این اعداد ممکن است زیاد به تغذیه سالم مرتبط باشد تا به مصرف هوموس ( افرادی که تغذیه سالمی دارند، معمولا هوموس مصرف می کنند، نه این که لزوما هوموس نشان دهنده تغذیه سالم باشد) در عین حال مواد مغذی بسیاری در هوموس وجود دارد که مستقیما به چربی سوزی شما کمک خواهد کرد. لیکن …

در این جا شما را با ۱۰ علت جهت لذت بردن از هوموس آشنا می کنیم. هوموس فواید زیادی دارد.

 ۲٫ هوموس غنی از فیبر است

رژیم های غذایی با فیبر بالا با کم کردن سطح کلسترول، زیاد کردن سلامت قلب، اصلاح سلامت گوارش، سطح قند خون سالم و زیاد کردن توانایی کم کردن وزن، مرتبط هستند.فیبر فقط یکی از سایر دلایلی است که عاشق هوموش شوید، ۱ فنجان از آن حاوی ۱۵ گرم فیبر است ( ۵۹ درصد نیاز روزانه ).

با این که احتمالا میل به نداشته باشید تمام فیبر مورد نیاز روزانه تان را با خوردن هوموس تامین کنید (مگر این که بخواهید روزی ۱ فنجان هوموس مصرف کنید)، مقدار فیبر موجود در آن خیلی بشتر از سایر غذاهای مشابهی است که می توانید گزینش کنید. نیازی به گفتن ندارد که هوموس رتبه ی بسیار پایینی در شاخص غذایی شاخص گلوکز دارد.

پایین بودن رتبه در این شاخص یعنی عوض کردن کمتر در سطح قند خون که با مصرف خوراکیها ایجاد می شود.

۳٫ هوموس پروتئینی عالی جهت گیاه خواران است

فیبر کار خود را جهت این که احساس سیری کنید به خوبی انجام می دهد، در نتیجه باعث می شود کمتر غذا بخورید. ولی یک نگاه به مواد مغذی هوموس نشان می دهد که، فیبر تنها ماده موجود در آن نیست که اثر سیر کنندگی دارد.

یک فنجان هوموس حاوی ۱۹ گرم پروتئین است که علاوه بر کمک به حفظ و ساخت عضلات، باعث ایجاد حس سیری و پری می شود و این مساله به خصوص جهت گیاه خواران از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است.

۴٫ هوموس می تواند به مقابله با سرطان کمک می کند

خوراکی های حاوی اسید فولیک (folate) خطر سرطان روده بزرگ را کم کردن می دهند. علاوه بر این، دانشمندان معتقدند که فیبر موجود در رژیم غذایی به اصلاح رشد باکتری های سالم در روده بزرگ کمک می کند که این امر هم از شما در برابر سرطان محافظت می نماید.

در این جا شما را با ۱۰ علت جهت لذت بردن از هوموس آشنا می کنیم. هوموس فواید زیادی دارد.

 ۵٫ هوموس غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است

نصف فنجان هوموس ۳۳ درصد آهن مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند، در نتیجه جهت افرادی که ( به خصوص گیاه خواران ) تلاش می کنند از کم خونی اجتناب کنند، بسیار بافایده هست. این مقدار حاوی ۵۱ درصد اسید فولیک مورد نیاز روزانه است و همان طور که قبلا ذکر شد، خطر سرطان پانکراس و سایر سرطان ها را کم کردن می دهد.

ولی همه ی فایده های هوموس به همین جا ختم نمی شود : هوموس منبع خوبی از ویتامین B1، ویتامین B6، منگنز، مس، روی، منیزیم و فسفر است.

۶٫ خیلی راحت در منزل درست می شود

 سالم غذا خوردن گاهی خیلی سخت می شود، بعد راحت درست شدن هوموس یک مزیت عالی جهت سلامتی آن محسوب می شود. تنها چیزی که جهت ساختن هوموس خانگی نیاز دارید یک غذاساز، یک قوطی کنسرو نخود، یک حبه سیر، روغن زیتون فوق بکر، ارده، آب لیمو و نمک است و در نهایت یک غذای خوشمزه خواهید داشت!

۷٫ می توانید با هوموس طعم های مختلفی ایجاد کنید

طعم های بسیار متنوعی را می توانید با هوموس بسازید بعد می توانید بدون زده شدن از این غذا تا می توانید از آن بخورید.

به علاوه، برای طعم مهم شما می توانید از دستورالعمل هایی که آووکادو، هالاپینو، لیموی شیراز، فلفل قرم، سیر کبابی شده، لبو یا حتی کاری به آن اضافه کرده اند، استفاده کنید. می توانید هر هفته یک طعم تازه از هوموس درست کنید و هیچ وقت هم برایتان تکراری نشود.

۸٫ با هوموس یک سس دلچسب و سالم درست کنید

علاوه بر این که هوموس را می توان با چیپس پیتا یا سبزیجات استفاده کرد، هوموس می تواند جایگزینی عالی جهت سس هم باشد.

به جای مایونز یا سایر سس های خامه ای مقداری هوموس به همراه روغن زیتون استفاده کنید، نه تنها با این کار وعده غذایی تان کم کالری تر خواهد شد، بلکه مقدار زیادی مواد مغذی به همراه بافت کرمیهوموس به سالادتان اضافه می کنید.

۹٫ به آسانی همراه نان قابل مصرف است

هیچ چیز راحت تر ( یا حتی خوشمزه تر ) از کشیدن هوموس روی یک تکه نان پیتا یا نان آزمون نیست.

 دستور هایی که با پنیر خامه ای یا مایونز هستند را با هوموس که سالم تر هست، جایگزین کنید. می توانید هوموس را با خردل یا هر چیزی که طعمش را دوست داشته باشید، مخلوط کنید تا طعم های بی نظیر مخصوص به خودتان و در ضمن سالم داشته باشید.

۱۰٫ هوموس به هیچ عنوان آلرژی زا نیست

اگر آلرژی غذایی دارید (یا به چند خوراکی آلرژی دارید) یا نیازمند رژیم غذایی خاصی هستید، گاهی پیدا کردن خوراکیهای سالم کار دشواری خواهد بود.

خوشبختانه، هوموس یکی از نادر خوراکی هایی است که تقریبا همه می توانند از خوردن آن لذت ببرند. از آن جا که فاقد لبنیات هست، فاقد مغز هاست، بدون گلوتن است و کاملا گیاهی محسوب می شود. علاوه بر آن به آسانی در منزل آماده می شود و یک خوراکی سالم و راحت محسوب می شود.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.