110

نشانه ها و علامت های درست ورزش نکردن

|
0 دیدگاه

بدون شک ورزش یکی از بااهمیت ترین موارد جهت تامین و حفظ سلامت افراد هست. ولی گاهی همین ورزش کردن در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند باعث بروز آسیب هایی جهت بدن شما شود.

 علائمی که نشان می دهند درست ورزش نمی کنید

درست است که بعضی درد و ناراحتی ها بعد از انجام ورزش نشان دهنده ی نیرومند شدن ماهیچه های شما است با این وجود در بعضی مواقع همین درد ها نشان دهنده ی بروز مشکلی در بدن هست. ولی چگونه می توانیم این درد ها را تشخیص دهیم.

برخی از افراد توصیه می کنند از تمرینات ورزشی سخت جهت سوزاندن چربی استفاده کنید. این افراد معتقدند بدون زحمت کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد.

با وجود این موارد انگیزشی تناسب اندام، جای تعجب و شگفتی نیست که زیاد افراد فکر می کنند باید از تمرینات سخت ورزشی استفاده کنند و تا جایی که می توانند خود را خسته نمایند. جهت تعیین اینکه تمرینات ورزشی جهت  بدن شما آسیبی وارد نمی کند، به موارد زیر توجه کنید.

نشانه ها و علامت های درست ورزش نکردن

عضلات شما به شدت تکان می خورد

وجود بعضی از لرزش ها نباید شما را دلواپس کند. ولی اگر بازو و آرنج شما ارتعاش ۷ ریشتری داشته باشد نشان دهندهضعف عضلات هست. این شرایط می تواند به بدن شما آسیب وارد کند. زمانی که بیش از حد خسته هستید، قادر نخواهید بود فرم مناسبی را در طول ورزش حفظ کنید. همین امر موجب فشار عضلانی یا پارگی آن خواهد شد.

بدون شک ورزش یکی از بااهمیت ترین موارد جهت تامین و حفظ سلامت افراد هست. ولی گاهی همین ورزش کردن در صورتی که به درستی انجام نشود می تواند باعث بروز آسیب هایی جهت بدن شما شود

 شما یک درد ناگهانی و شدید را تجربه می کنید

شما ممکن است درد کلی و در حال رشدی را در ماهیچه های خود تجربه کنید. این عنوان نشان می دهد تمریناتورزشی شما چالش برانگیز هست. ولی درد شدیدی که به سرعت و با شدت بروز می کند، نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد. تلاش نکنید از طریق حرکات به بدن خود فشار وارد کنید. این کار می تواند باعث ایجاد صدمه به ماهیچه ها شود.

بعد از پرش، ممکن است پا یا زانوی شما کمی متورم شود:

قرمزی، تورم یا درد مداوم نشان دهنده استفاده بیش از حد از اعضای بدن است . تلاش کنید جهت چند روز استراحت کنید یا تمرینات خود را سبک تر نمایید. شما ممکن است نیاز داشته باشید وقت بیشتری را جهت استراحت اختصاص دهید. ولی اگر با هر بار دویدن همین پرسشها را داشتید حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

بعد از سه روز نیز هنوز درد دارید:

ممکن است بعد از انجام تمرینات ورزشی باز هم در انجام تمرینات روزانه خود دچار مسئله شوید. اگرچه بعضی از این موارد عادی است ولی وجود درد بعد از چند روز نشان دهنده وجود مسئله هست. در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت باید تمامی این دردها برطرف شود. مدت زمانی را جهت درمان درد عضلات خود اختصاص دهید.

شانه، زانو یا مفصل ران در طول تمرین صدا می دهد:

داشتن درد در هنگام انجام تمرین خاص می تواند نشانه وجود مسئله باشد. اگر درد بیش از حد بود، باید با یک دکتر متخصص مشورت نمایید. مطمئن شوید که قبل از انجام تمرینات ورزشی به خوبی خود را گرم می کنید و در طول ورزش آب رسانی منظمی به بدن دارید. تلاش کنید خود را درگیر ورزش های سخت نکنید.

با تمرینات و حرکات سبک کار خود را شروع نمایید. توجه خاص ای به شکل بدن خود داشته باشید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.