113

آیا ویتامین‌های گروه B واقعا عملکرد شما را بهبود می‌بخشند؟

|
0 دیدگاه

بنظر می‌رسد که ویتامینهای گروه B، روز به روز بیشتر در مکمل‌هایی بکار می‌روند که برای بهبود عملکرد ورزشی و تمرینی طراحی شده‌اند.

آیا ویتامین‌های گروه B واقعا عملکرد شما را بهبود می‌بخشند؟

ویتامین‌های گروه B، محلول در آب هستند. ویتامینهای B6 و B12 بطور عمده در کبد و عضلات ذخیره می‌شوند، اما هرگونه مقدار اضافه معمولا از طریق ادرار دفع می‌شود. برای آنکه ویتامین‌های B کافی داشته باشید، باید آنها را به هر روشی از طریق رژیم غذایی‌تان دریافت کنید.

و مطابق نتایج تحقیقات، معلوم شده که این کار، خیلی هم مهم است.

ویتامینهای گروه B، نقش مهمی در سوخت و ساز انرژی و تجزیه مواد مغذی برای تامین انرژی ایفا می‌کنند. هر نوع ویتامین B، وظیفه خاصی دارد:

ویتامین B1 (تیامین) برای تجزیه کربوهیدرات‌ها به منظور تولید انرژی ضروری است. همچنین به عملکرد عصبی مناسب کمک می‌کند.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و B3 (نیاسین) به سوخت و ساز کربوهیدرات، اسیدهای آمینه (پروتیئن) و چربی کمک می‌کنند.

ویتامین B6، وظایف متعددی دارد. از جمله تولید سلول‌های قرمز خون و سوخت و ساز اسید آمینه و کربوهیدرات.

ویتامین B12، عملکرد سلول‌ها را در دستگاه گوارش، مغز استخوان، و بافت عصبی تنظیم می‌کند.

مصرف نکردن مقدار کافی ویتامین B می‌تواند منجر به کمبود این ویتامین گردد، و در نتیجه ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.

با اینحال، مگر در مواردی که شما دچار کمبود یک یا چند مورد از ویتامینهای گروه B باشید، مصرف کردن ویتامین‌های این گروه درمقادیر زیاد، لزوما توانایی بدن را برای تولید انرژی اضافه از کربوهیدارت‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها افزایش نمی‌دهد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.