83

سالمندان با این روش مغز خود را تقویت کنید

|
0 دیدگاه

طبق نتایج یک تحقیق، زنان مسنی که یوگا کار می کنند دارای ضخامت بیشتر در نواحی مغزی درگیر در حافظه و توجه هستند.

سالمندان با این روش مغز خود را تقویت کنید

محققان دریافتند حتی در مقایسه با زنان سالم و پرتحرک همسن و سال، معمولا در زنان یوگا کار قشر پیشانی سمت چپ مغز دارای ضخامت قشری بیشتری بود.این خبر بسیار خوب است چراکه به گفته محققان، معمولا اختلال شناختی ناشی از افزایش سن با حجم کمتر در مناطق قشری مغز مرتبط با مهارت های توجه و کاهش حافظه همراه است.

این یافته ها مبتنی بر اسکن مغز حدود ۵۰ زن بوده و هنوز اثبات نشده است که یوگا در تغییر ساختار مغز افراد تاثیر دارد.

الیسا کوزازا، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان آلبرت انیشتین برزیل، عنوان می کند که تفاوت های مغزی در همه افرادی که تاکنون یوگا کار کرده اند وجود دارد.به گفته محققان، به نظر می رسد تمرین یوگا دارای تاثیرات نوروپلاستیک بر مغز است که می تواند منجر به سایر فواید سلامت نظیر خلق و خو و شناخت بهتر شود.

نوروپلاستی به توانایی مغز در سازماندهی مجدد خودش و ایجاد اتصالات جدید در بین سلول ها در طول عمر اشاره دارد.

در مطالعه پایلوت قبلی، تیم تحقیق تاثیرات کلاس های هفتگی یوگا را در بین ۲۵ زن مسن که دارای علائم اولیه مشکلات حافظه بودند بررسی کردند. شرکت کنندگان به طورتصادفی به ۱۲ هفته یوگا یا ۱۲ هفته «بازی های مغزی» اختصاص داده شدند.

در پایان، هر دو گروه در تست های استاندارد حافظه عملکرد بهتری داشتند، اما گروه یوگا تغییرات بیشتری را نشان داد.به گفته محققان، فواید یوگا بر مغز به خاطر تسکین استرس روزانه بوده یا ممکن است تمرینات یوگا تاثیر مستقیم تری بر تناسب مغز داشته باشد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.