83

ارتباط میزان ورزش و مرگ زودرس

|
0 دیدگاه

دانشمندان چگونگی ارتباط دفعات فعالیت ورزشی در طول هفته با افزایش سلامت و کاهش مرگ زودرس را مورد مطالعه قرار دادند که نتیجه این تحقیقات بسیار جالب است.

ارتباط میزان ورزش و مرگ زودرس

ورزش یکی از روش های معمول جلوگیری از بیماری های مزمن همچون بیماری قند و سرطان است؛ همچنین می تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند. اما چه میزان ورزش می تواند این مزایا را برای ما فراهم کند؟

از آنجا که ورزش روزانه در برنامه کاری همه نمی گنجد، محققان تصمیم گرفتند تا با انجام مطالعات بیشتر تفاوت میان ورزش روزانه با دو روز ورزش در هفته را تعیین کنند.

بنا به تحقیقات اخیر که نتایج آن در مجله پزشکی «جاما»، چاپ مؤسسه پزشکی آمریکا، منتشر شده است، تعداد دفعاتی که ورزش می کنید لزوما ًتأثیر چندانی بر طول عمرو سلامت شما نخواهد داشت.

یافته های این محققان نشان داده که کمی فعالیت فیزیکی در ارتباط میزان ورزش و مرگ زودرس حتی اگر کمتر از حدی که اکنون رایج است باشد، می تواند از مرگ زودرس جلوگیری کند.میزان فعالیت فیزیکی توصیه شده از سوی پزشک ها، ۱۵۰ دقیقه در هفته است.

اما محققان متوجه شدند کسانی که این ۱۵۰ دقیقه فعالیت را در ۲ روز می گنجانند و کسانیکه کمتر از این ورزش می کنند نیز به یک اندازه از مزایای آن که مربوط به سلامتی است، منفعت خواهند برد.

همچنین مشخص شده است که کسانی که به صورت روزانه ورزش می کنند و کسانی که تنها دو روز فعالیت فیزیکی دارند، هر دو خطر مشکلات قلبی را به اندازه ۴۰ درصدکاهش می دهند.

این خبر خوبی برای بسیاری است که نمی توانند به صورت روزانه فعالیت فیزیکی داشته باشند. اما کارشناسان تأکید کردند که فعالیت های روزمره از قبیل کار در خانه و یا محیط کار نمی تواند جایگزین فعالیت فیزیکی در اوقات فراغت باشد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.