224

دلیل دم کردن عضلات در تمرین

|
0 دیدگاه

دم کردن زمانی اتفاق می افتد که در حین جلسه تمرینی، به دلیل تجمع خون بیشتر در عضلات، عضلات حجم بیشتری می گیرند.

دلیل دم کردن عضلات در تمرین

این بهترین نشانه است که به شما بگویید تمرین شما درست بوده است و در جهت رشد عضلات گام برداشته اید.به عبارت ساده، در هنگام تمرین بدن به دم کردن نیاز دارد چرا که به خون اضافه تری نسبت به معمول نیاز داریم تا به عضلات انرژی برساند و مواد زاید را از سلول ها خارج کند.

فایده دیگر دم کردن برای ما این است که این کار پوشش فیبری عضلات را می کشد، این کار دقیقا مانند «حافظه عضله» برای رشد عضلات مفید است،

نکته بعدی در مورد “حافظه عضله”

عضلات بدن می توانند بسیار راحت تر به سایزی برسند که قبلا در آن سایز بوده اند، به این توانایی عضله اصطلاحا «حافظه عضله» گفته می شود. اگر یک بدنساز حرفه ای که زمانی ۱۲۰ کیلو عضله داشته است را به مدت ۲ سال در کما قرار دهیم و وزن عضلاتش به ۸۰ کیلو کاهش پیدا کند، بدنش به یاد خواهد داشت که زمانی چه سایزیداشته است.

این پدیده به این دلیل است که پوشش و جداره فیبری عضلات قبلا کش آمده است.اگر این بدنساز یک برادر دوقلو دقیقا با همان مشخصات ژینتیک داشته باشد که هرگز بالای ۸۰ کیلو وزن نداشته، و هر دو با هم شروع به تمرین کنند، آن کسی قبلا ۱۲۰ کیلو عضله داشته است بسیار سریع تر حجم خواهد گرفت.

عضلاتش در داخل جداره فیبری ای که قبلا کش آمده است سریع تر پر میشود. دقیقا مانند یک کش که اگر مدت زمانی کش امده باشد باز تر از کشی خواهد بود که تا حالا کشیده نشده است.

در دوره های حجم و کات می توانید از این پدیده به نفع خود استفاده کنید. هر مقدار عضله ای که در دوره کات از دست برود در دوره بعدی حجم بسیار سریع تر بدست خواهد آمد، از این ایده در دوره ای کردن رژیم های غذایی و ورزشی استفاده میشود.

( به همین دلیل نباید بین دوره کات و حجم فاصله زیادی بیاندازید، هر چه این دوره ها سریع تر انجام شوند از لحاظ حافظه عضله به نفعتان خواهد بود.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.