89

نقش ورزش در کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی

|
0 دیدگاه

گرگرفتگی یکی از شایعترین و آزار دهنده ترین عوارضی است که در زنان یائسه ایجاد شده و موجب احساس گرمای شدید و قرمزی پوست و افزایش تعریق میشود.

نقش ورزش در کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی

این حالت حدود ۳-۲ دقیقه طول کشیده و در طی آن عروق خونی پوست منبسط شده و سبب افزایش جریان خون تا ۸۰ درصد شده و تعریق را نیز تا ۵ برابر افزایش میدهد که معادل ۳۰ دقیقه رکاب زدن با دوچرخه است که اینگونه سبب افزایش درجه حرارت بدن و تعریق میشود.

نتایج تحقیقات محققان نشان میدهد که ورزش بخصوص اگر با گرم کردن بدن همراه باشد، میتواند دفعات گرگرفتگی در زنان در دوران یائسگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

محققان در این تحقیقات با بررسی ۲۱ زن که در دوران یائسگی قرار داشتند به این نتایج رسیدند. این محققان با تشویق عده ای از آنها به انجام ورزش های هوازی مانند استفاده از تردمیل یا دوچرخه ۵ روز در هفته و روزی ۴۵ دقیقه و به مدت ۴ ماه دریافتند که متوجه شدند میزان تعریق در زنانی که ورزش میکنند به طرز محسوسی کاهش میابد.

میزان جریان خون پوست این افراد نیز ۹ درصد کاهش میابد. مطالعاتی که در گذشته انجام شده بود از طریق پرسش از زنان بود ولی اینبار محققان با بررسی های دقیق به این نتیجه که ورزش نقش مهمی در کاهش علائم یائسگی از جمله گرگرفتگی دارد رسیدند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.