302

۱۵ ماده غذایی چربی سوز

|
0 دیدگاه

چربی سوزی، چربی سوزی و بازهم چربی سوزی در دنیای امروزی اکثریت جامعه در حال گرایش به سمت اضافه وزن هستند.

۱۵ ماده غذایی چربی سوز

و دلیل آن خوردن بیش از حد فست فود و… که باعث دریافت بیش از حد چربی ترانس بالا و قند میگردد و برخی افراد از این غفلت بیدار شده اند و در تلاش برای کاهش وزن و چربی سوزی هستند.

در این مقاله از فیتنس پرو ما ۱۵ ماده چربی سوز طبیعی را به شما معرفی میکنیم که با اضافه کردن به رژیم غذایی خود خواهید توانست وزن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و به جنگ چربی‌های دور شکم و پهلو بروید، با ما همراه باشید.

گردو

همه آجیل ها حاوی مقداری از امگا-۳ آلفا لینولینک هستند، اما اغلب حاوی میزان کمی هستند. قهرمان واقعی اغلب آجیل‌ها چربی اشباع نشده است. اما گردو از این قاعده مستنثنی هست، تقریبا در هر ۳۰ گرم، ۳ گرم آلفا لینولینک است.

زنجبیل

قرن‌هاست از زنجبیل به عنوان تسکین دهنده ناراحتی و اختلالات گوارشی استفاده میکنند. همچنین زنجبیل به کاهش التهاب، افزایش جریان خون به عضلات و ریکاوری عضلات کمک میکند. همچنین تحقیقات نشان داده است خوردن زنجبیل به افزایش سوزاندن کالری و در نهایت لاغری کمک میکند.

بلغور جو دوسر

این کربوهیدرات دیر جذب باعث پایین نگه داشتن قند خون و انسولین میشود و باعث افزایش چربی سوزی میگردد. نتایج تحقیقات نشان داده است ورزشکارانی که کربوهیدرات دیر جذب در وعده صبحانه میل میکنند در مقایسه با ورزشکارانی که کربوهیدرات زود جذب میل میکنند، چربی بیشتری در طول روز و زمان تمرین میسوزانند.

آوکادو

چربی‌های اشباع نشده موجود در آوکادو به آسانی به سوخت موردنیاز در زمان ورزش تبدیل شده و به بدن را به چربی سوزی تشویق میکند. همچنین آوکادو حاوی کربوهیدرات جالبی به نام ماننوهپتولوز است که باعث کند شدن ترشح انسولین و افزایش جذب کلسیم میگردد که هر دو برای تشویق بدن به چربی سوزی بسیار مهم هستند.

ماهی سالمون

این ماهی یکی از غنی‌ترین منابع امگا-۳ چربی های ضروری EPA و DHA است و برخلاف بذر کتان که ارائه دهنده نوعی امگا-۳ است که به EPA و DHA تبدیل میشود، سالمون یک منبع مستقیم از این نوع چربی‌های ضروری بدون نیاز به تبدیل است. شما بطور مستقیم وارد فاز چربی سوزی خواهید شد و ذخایر چربی مصدود خواهند شد.

دانه سویا

دانه سویا منشا تولید کننده پروتئین سویا است که مانند دیگر منابع پروتئینی مانند وی و گوشت به عضله سازی کمک میکند. علاوه بر عضله سازی به چربی سوزی نیز کمک میکند و با کاهش اشتها منجر به دریافت کالری کمتری در روز میگردد.

آب

شاید آب بهترین متحد شما در چربی سوزی باشد. همچنین تحقیقات نشان داده است نوشیدن ۲ فنجان آب سرد سرعت سوخت ساز بدن را تا ۳۰% افزایش میدهد برآورد شده است که نوشیدن ۲ فنجان آب سرد قبل از صبحانه، ناهار و شام هر روز به مدت یکسال ۱۷,۴۰۰ کالری و تقریبا حدود ۲٫۲ کیلوگرم از وزن شما را کم خواهد کرد.

دانه کتان

دانه کتان حاوی امگا-۳ اسید چرب آلفا لینولنیک اسید است، که باعث تحریک به سوزاندن چربی و خاموش شدن ژن افزایش ذخیره سازی چربی میشود.

گریپ فروت

یک مطالعه از کلینیک اسکریپس در سن دیگو کالیفرنیا گزارش داد افرادی که با خوردن نیمی از یک گریپ فروت یا نوشیدن ۲۴۰ میلی‌لیتر آب گریپ فروت ۳ بار در روز با رژیم غذایی معمولی به طور متوسط دو کیلوگرم در مدت ۱۲ هفته کاهش وزن داشته داشته‌اند و عده‌ای دیگر در این مدت ۴٫۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند، بدون رژیم غذایی!!!

نتایج جالب و عجیب گریپ فروت به دلیل قدرت این میوه به کاهش سطح انسولین خون است و همچنین گریپ فروت ماده ای شیمیایی به نام نارینژن داراست که مانع از ذخیره چربی در بدن میگردد.

عسل

بله! عسل شکر داره اما شاخص قند خون پایینی داره و انسولین خون را در سطح پایین و ثابت نگه داشته و شرایط چربی سوزی را محیا میکند. همچنین عسل غنی از اکسید نیتریک(NO) است که در نهایت به تشویق خروج چربی از سلول‌های چربی میگردد.

کره بادام زمینی

یکی دیگر از منابع چربی اشباع نشده مفید کره بادام زمینی است که به چربی سوزی کمک میکند. خیلی خنده دار است که برخی از تولیدکنندگان محصولات غذایی کره بادام زمینی کم چرب تولید میکنند! البته با این کار چربی‌ اشباع نشده مفید کره بادام زمینی را گرفته و با شکر جایگزین میکنند.

تخم مرغ

بله ما در دنیای بدنسازی تخم مرغ را به عنوان ماده عضله ساز و ضروری معرفی کردیم پس چطور به چربی سوزی کمک میکند؟ تحقیقات نشان داده است افرادی که در اولین وعده خود یعنی صبحانه تخم مرغ میل میکنند در طول روز کالری کمتری دریافت کرده که نشانه ای از کاهش چربی بیشتر خواهد بود.

دانه فلفل چیلی

فلفل تند حاوی ماده شیمیایی فعالی به نام کپسایسین(capsaicin) است که میتوانید به سوزاندن کالری بیشتر و همچنین کاهش گرسنگی و میل به غذا کمک کند. برای افزایش سوزاندن کالری کپسایسین را با کافئین استفاده نمایید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی بخاطر فیبرهای خاصی که حاوی کربوهیدرات است باعث احساس سیری شما میگردد اما چون این فیبرها کالری منفی هستند شما کربوهیدرات بدون کالری جذب میکنید که به لاغر شدن شما کمک میکند. همچنین کلم بروکلی حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که میتواند به سوزاندن چربی بیشتر کمک نماید.

روغن زیتون

مانند آوکادو روغن زیتون یک منبع بزرگ از چربی‌های اشباع نشده است، نه تنها به کاهش سطح کلسترول بد و کمک به بهبود سلامت قلب و عروق میکند بلکه به چربی سوزی کمک کرده و احتمال تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن(شکم و پهلو) را کاهش میدهد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.