78

تغذیه و فشارخون بالا

|
0 دیدگاه

افزایش وزن، دریافت نمک زیاد، مصرف الکل و عدم تحرک در پیشروی و کنترل فشارخون  بالا نقش اساسی دارند.

تغذیه و فشارخون بالا

از عوامل موثر در پرفشاری خون می توان به ارث و سابقه خانوادگی، مصرف زیاد نمک، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف بی رویه الکل اشاره کرد.از راهکارهای تغییر روش زندگی جهت کاهش فشار خون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش وزن به میزان ده درصد مقدار اولیه در صورت داشتن اضافه وزن. خطر پیشرفت پرفشاری خون در افراد چاق ۲-۶ برابر افراد با وزن طبیعی است.
محدودیت مصرف الکل. مصرف ۳ بار الکل در روز میتواند منجر به پرفشاری خون به میزان ۳ میلی متر جیوه شود.
افزایش فعالیت فیزیکی به میزان ۳۰-۴۵ دقیقه در تمام روزهای هفته. پیاده روی و افزایش فعالیت بدنی ۲ درصد میزان فشار خون را کاهش می دهد.
کاهش نمک مصرفی به میزان ۶ گرم در روز
دریافت مقادیر کافی پتاسیم از میوه و سبزیجات
تامین مقادیر کافی کلسیم و منیزیم در رژیم غذایی
ترک سیگار و دوری جستن از افراد سیگاری
کاهش مصرف چربی های حیوانی و کلسترول دریافتی

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.