141

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا برای افراد رژیمی

|
0 دیدگاه

امروزه افراد بسیاری وجود دارند که به دلیل حساسیت به انواع گوشت، و یا حتی گرفتن رژیم های لاغری و یا به دلیل علاقه ی شخصی  به حیوانات و جلوگیری از کشتار و آزار آن ها از خوردن گوشت و فراورده های مربوط به آن امتناع می ورزند و یا مصرف آن را به حداقل می رسانند.

یک ظرف سبزیجات با پروتئین بالا برای افراد رژیمی

حتی در کشورهایی مثل هند گیاهخواری و خوردن سبزیجات ریشه ی تاریخی و مذهبی هم دارد. بعضی از گیاهخواران علاوه بر گوشت از منابع دامی مثل تخم مرغ، شیر  امتناع می کنند و حتی از پوشیدن لباس هایی که از چرم حیوانات درست شده باشند پرهیز می کنند.

اما با تمام اوصاف باید بدانیم پروتئین بدن باید تأمین شود و مواد غذایی دیگری جایگزین این ماده ی حیاتی و  مورد نیاز بدن شوند تا بدن دچار کمبود پروتئین نشود و دچار بیماری هایی که به کمبود پروتئین مربوط هستند نشوید.

گیاهخواران معمولاً وزن کمتری نسبت به دیگر انسان ها دارند. پژوهش ها نشان می دهد دلیل علمی کافی برای خوردن گوشت، حداقل برای یک بار در هفته، وجود دارد. با این وجود  اگر شما هم گیاهخوار و عاشق سبزیجات هستید می توانید یک ظرف سبزیجات پر از پروتئین تهیه کنید و از  خوردن آن لذت ببرید.

گیاهان و سبزیجات با پروتئین بالا:

گیاهی عطر دار و خوش رایحه مانند زنجبیل، کلم بروکلی، انواع غلات به ویژه نخود و عدس، پنیر، کره ی بادام زمینی، نخود فرنگی، اسفناج، کلم، آووکادو و ذرت از جمله موادی است که با آن می توانید کمبود پروتئین بدن را جبران کنید و از تهیه ی آسان و خوردن آن ها لذت ببرید و دیگر نگران مشکلات کمبود پروتئین را نداشته باشید و با خیال راحت رژیم سبزیجات داشته باشید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.