136

۱۰ راه برای کنترل غذا خوردن

|
0 دیدگاه

بسیاری از افراد به دنبال کم کردن میزان مواد مصرفی خوراکی خود هستند و از راه های کنترل غذا خوردن استقبال می کنند. ما در اینجا به بررسی راه حل های آن می پردازیم.

جویدن آدامس

با توجه به دو مطالعه انجام شده جویدن آدامس مخصوصا بدون قند احساس گرسنگی را  در افراد کم می کند و فرد کمتر مواد پرکالری مصرف می کند. در نتیجه انتخاب گزینه های سالم تر مواد غذایی را به ارمغان می آورد.

وعده های سالم را انتخاب کنید

یک مطالعه نشان می دهد غذای خانگی با بشقاب پر از سبزیجات همراه با غلات کامل گزینه بهتری برای کم کردن وزن هستند. چون در رستوران فرد خود به خود غذاهای بیشتر و دارای کالری بالا را ترجیح می دهد.

خرید غذا با پول نقد

این کار راه آسان تری برای خرید مواد غذایی نامناسب و دسر است. چیزی در مورد تحویل پول نقد به مردم قابل تامل است. برای مثال، محققان دریافتند وقتی دبیرستانی ها از پول نقد برای مواد غذایی نامناسب مانند شیرینی ها استفاده می کنند، اغلب انتخاب سالمتری در خرید دارند.

خاموش کردن تلویزیون زمان برنامه های آشپزی

اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، سعی کنید برنامه های آشپزی را تماشا نکنید چون دیدن مواد غذایی در تلویزیون می تواند شما را به خوردن میان وعده بکشاند. تحقیقات نشان می دهد مردم دارای رژیم های غذایی آب نبات بیشتری در حال تماشای تلویزیون موقع نشان دادن مواد غذایی نسبت به دیگران می خورند.

استفاده از بشقاب آبی

باور کنید که رنگ غذاها خود ممکن است تفاوت هایی در مقدار مواد غذایی که شما مصرف می کنید داشته باشد. تحقیقات نشان می دهد بیشتر مواد غذایی با رنگ بشقاب، در می آمیزد. بنابراین استفاده از بشقاب های  یک رنگ به خصوص آبی را در نظر بگیرید.

استفاده از کاسه و بشقاب کوچک

اندازه ظروف و وسایل نشانه های مغز در مورد چقدر غذا خوردن است و یک ظرف بزرگ به معنای مواد غذایی بیشتر است. در یک مطالعه، افرادی که که یک بشقاب بزرگ را برای خوردن مواد غذایی انتخاب کردند ۵۲٪ بیشتر خوردند که ۴۵ درصد بیشتراز کسانی بودند که بشقاب کوچکتر را انتخاب کردند.

مکث در جویدن و غذا خوردن

سعی کنید برای کم کردن مقدار خوردن، تعداد دفعات جویدن را بیشتر کنید و این کار را به آرامی انجام دهید.  پس از مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، خود به خود تمایل به خوردن به حداقل می رسد.

تنقلات ناسالم را خارج از دید نگه دارید

دور نگه گذاشتن چیز هایی مانند آب نبات و تنقلاتی مانند چیپس ممکن است باعث شود کمتر بخورید. هنگامی که شکلات بر روی میز باشد، ۴۸ درصد بیشتر احتمال خوردن وجود دارد نسبت به زمانی که شکلات جلوی چشم نباشد.

همیشه ظرف کوچک را انتخاب کنید

یک ظرف بزرگ می تواند فرد را دچار وسوسه به خوردن غذای بیشتر کند، حتی اگر فرد کامل سیر باشد و یا طعم غذا دلچسب نباشد. در یک مطالعه، به افراد ظرف های متوسط و بزگ برای سرو غذا داده شد. افراد در ظروف بزرگ ۴۵ درصد بیشتر از کسانی که ظرف متوسط داشتند غذا خوردند.

آهسته غذا بخورید و آب بنوشید

جویدن مواد غذایی  به آرامی و نوشیدن آب زمانی که شما در حال خوردن هستید می تواند به شما در کم کردن وزن کمک کند. تحقیقات نشان می دهد این مراحل ساده و کلیدی می تواند منجر به کاهش کالری و احساس سیری در فرد شود.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.