151

حفظ سلامتی بدن با تغذیه مناسب

|
0 دیدگاه

تغذیه خوب برای افزایش سیستم دفاعی بدن ضروری است، که حفاظت از بیماری های فصلی مانند آنفولانزا و سایر مشکلات بهداشتی از جمله آرتریت، آلرژی، توسعه سلول های غیر طبیعی و سرطان زا موجب می شود.

حفظ سلامتی بدن با تغذیه مناسب

با گنجاندن این مواد غذایی در برنامه غذایی خود محافظت از خود در برابر عفونت و ایمنی را تقویت کنید..

پروتئین بخشی از مکانیسم دفاعی بدن است. انواع غذاهای پروتئینی از جمله غذاهای دریایی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، محصولات سویا و آجیل بدون نمک و دانه ها سرشار از پروتین است.

ویتامین A

به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از عفونت بدن  با محافظت پوست و بافت دهان، معده، روده و سیستم تنفسی جلوگیری می کند. این ویتامینرا برای افزایش ایمنی بدن می توان  از مواد غذایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج، کلم پیچ، اسفناج، فلفل قرمز، زردآلو، تخم مرغ و یا غذاهای دارای برچسب “ویتامین (A)،” مانند شیر یا غلات  دریافت کرد.

ویتامین C

با تحریک تشکیل آنتی بادی و افزایش ایمنی از عفونت بدن محافظت می کند. این ویتامین را  در رژیم غذایی خود با میوه های خانواده مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت و نارنگی، و یا فلفل قرمز، پاپایا، توت فرنگی، آب گوجه فرنگی یا غذاهای غنی شده با ویتامین C، مانند برخی از غلات و حبوبات دریافت کنید.

ویتامین E

به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل میکند، رادیکال های آزاد  را خنثی می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. ویتامین E در رژیم غذایی خود را با غلات غنی شده، دانه آفتابگردان، بادام، روغن های گیاهی (مانند آفتابگردان و یا روغن گلرنگ)، فندق، کره بادام زمینی و یا اسفناج تامین کنید.

روی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همچنین به بهبود زخم کمک میکند. روی در گوشت بدون چربی، مرغ، غذاهای دریایی، شیر، غلات کامل، حبوبات و آجیل یافت می شود.
مواد مغذی دیگر، از جمله ویتامین B6، فولات، سلنیوم، آهن و پروبیوتیکها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
با استفاده از محصولات امریکایی شرکت آلفا ویتامین میتوان این مکملها را با بهترین کیفیت دریافت کرد .

خوردن برای قدرت و بازیابی

افراد فعال نمی خواهند به در مورد آسیب فکر کنند، اما هر کسی که ورزش می کند می داند که ممکن است دچار کشیدگی عضلات، رگ به رگ شدن، شکستگی استخوان و یا  جراحی ارتوپدی شود و  برای مدتی از ورزش کنار بگیرد.

انچه شما پس از آسیب می خورید می تواند به شما کمک کند تا زودتربهبود یابید، بهبود زخم و تقویت استخوان ها و عضلات به شما کمک میکند تا دوباره روی پای خود بایستید و به یک سبک زندگی فعال برگردید.
هنگامی که آسیب می بینید  باید فعالیت بدنی محدود شود،

مطمئن شوید  که  با کاهش سهم هر وعده  کاهش سوزاندن کالری را  جبران کنید.

نیازی به خوردن شیک پروتین یا انرژی زا ها نیست که بعد از تمرین مصرف می شود ، فقط به جای آن با خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی سه تا چهار بار در روز به تامین  ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدون دریافت کالری اضافی از میان وعده های قبل یا بعد از تمرین ، بدن خود را تقویت کنید.

پروتئین

تمرکز بر روی مواد غذایی پروتئینی با کیفیت بالا است که شامل همه اسیدهای آمینه ضروری است که به  بهبود زخم و قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر عمل جراحی ارتوپدی داشته اید، طبیعی است که اشتهای شما کم شود پس به  خوردن مقدار کمی از پروتئین در هر وعده غذایی یا میان وعده  اکتفا کنید.

تخم مرغ، پنیر کم چرب یا پنیردلمه شده، ماست و مرغ ساده پخته شده، همه پروتئین با کیفیت بالا را  در روزهای اولیه پس از آسیب یا جراحی  تامین میکنند.  گیاهخواران می توانید پروتئین با کیفیت از مواد غذایی شامل سویا دریافت کنید. شیر بادام محبوب است،

اما پروتئین ان نسبت به شیر گاو و یا شیر سویا کم است. پروتئین فقط برای عضله سازی نیست، بلکه یک ماده غذایی کلیدی در ساختمان استخوان است. بنابراین، اگر شما دچار یک شکستگی شده اید  مطمئن شوید که هر وعده و میان وعده غذایی شما حاوی  پروتئین است.

ویتامین C و روی

اگرچه تمام مواد مغذی در درمان مهم هستند، ویتامین C و روی سوپراستار در این بین می باشند.

ویتامین C برای ساختن یک پروتئین به نام کلاژن و برای تعمیر تاندونها، رباطها و بهبود زخم جراحی مورد نیاز است. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. با این حال، از دیگر منابع ویتامین C، مانند توت فرنگی، کیوی، سیب زمینی پخته، کلم بروکلی و فلفل چشم پوشی نکنید.

روی یک ماده معدنی است که عمدتا در غذاهای حیوانی مثل گوشت، ماهی، مرغ و لبنیات یافت می شود اما آن را نیز در حال حاضر در نانهای سبوسدار و غلات و حبوبات، دانه های خشک و نخود (حبوبات) و آجیل میتوان یافت. بهتر است برای به دست آوردن روی از غذاهای حاوی روسی استفاده کرد ، به ویژه مصرف مکمل روی با دوز بالا می تواند تهوع و استفراغ را موجب شود.

ویتامین D و کلسیم

کلسیم و ویتامین D مواد مغذی مرتبط با سلامت استخوان ها هستند. بنابراین، اگر شما دچار یک شکستگی شده اید مطمئن شوید که برای به دست آوردن مقدار زیادی از این دو ماده غذایی برای تقویت استخوان خود نیاز دارید. بهترین منابع لبنیات کم چرب هستند.

همه شیرهای غنی شده با ویتامین D برای کمک به جذب کلسیم موثر است. ماست، همچنین منبع خوبی از کلسیم است که همیشه با ویتامین D غنی شده نیست بنابراین برچسب تغذیه ماست را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شما در حال گرفتن ویتامین D هستید.

فیبر

خوردن فیبربرای درمان آسیبها ممکن است عجیب به نظر برسد، اما داروهای ضد درد که معمولا پس از آسیب یا جراحی تجویز می شود موجب  یبوست می شود. آلو و یا آب آلو (همراه با نوشیدن مقدار زیادی آب) یک اثر ملین طبیعی است که می تواند یبوست ناشی از داروهای ضد درد را کاهش دهد.

با استفاده از محصولات امریکایی شرکت آلفا ویتامین میتوان این مکملها را با بهترین کیفیت دریافت کرد .

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.