115

باید ها و نباید های غذایی هنگام معده درد

|
0 دیدگاه

آشنایی با موادی که در زمان معده درد، درد شما را تسکین می دهند.

باید ها و نباید های غذایی هنگام معده درد

معده درد، از ناراحتی های رایجی است که هر چند وقت یک بار هر فرد معمولا آن را به دلایل مختلفی مانند رفلاکس معده، زخم معده، ورم معده و… ممکن است آن را تجربه کند.

زمانی که شما دچار معده درد می شوید، احساس می کنید که ممکن است بالا بیاورید و آخرین چیزی که ممکن است بخواهید این است که چیزی بخورید که این حالت را بدتر کند. این مساله ممکن است بدتر شود، زمانی که شما استفراغ می کنید یا اسهال دارید.

اما برخی غذاها هستند که به شما مواد مغذی مورد نیاز را می رساند بدون این که حال شما را بدتر کند.برای اطلاع از این مواد غذایی با اینفوسلامت همراه باشید.

با مایعات شروع کنید.

اگر نمی توانید مواد غذایی جامد بخورید، نیازی نیست که خودتان را مجبور کنید. نوشیدنی هایی مانند آب نارگیل مواد معدنی مورد نیاز شمارا مانند پتاسیم ، کلسیم، و سدیم تامین می کنند.

موز را امتحان کنید.

موز برای درمان معده درد مفید و بسیار راحت قابل هضم است و پتاسیم بسیاری دارد. پتاسیم ماده معدنی است که زمانی که شما دچار اسهال و استفراغ هستید احتمالا از دست می دهید.

 برنج بخورید.

مطمئین شوید که برنج سفید است که می خورید. موا غذایی کم فیبر مانند برنج می توانند کمک کنند تا درد معده شما کاهش یابد و همچنین در صورت اسهال مشکل شما بهبود یابد.

پوره سیب

هضم این ماده آسان است و مقدار زیادی مواد مغذی از جمله پکتین دارد . پکتین نوعی فیبر است که در آب حل می شود. این می تواند حجم زیادی را به مدفوع شما اضافه کند و به اسهال شما کمک کند.

نان تست

نان ساده بهتر از غلات غنی از فیبر است در زمانی که شما ناراحتی معده دارید. غلات کامل دارای نوع فیبر است که خوب است در زمانی که شما بیمار نیستید، اما می تواند معده ناراحت را بدتر کند.، به خصوص اگر شما اسهال یا تهوع نیز داشته باشید.

 اگر این غذاها حالتان را بهتر کردند، می توانید شروع به خوردن چیزهایی مانند سیب زمینی پخته شده و سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست کنید. هنگامی که احساس می کنید بهتر شده اید و در عرض ۲۴ تا ۴۸ ساعت اسهال نشده اید، می توانید سعی کنید بعضی از میوه ها و سبزیجات را به برنامه غذاییتان اضافه کنید.

لبنیات مصرف نکنید.

شیر، پنیر، و بستنی برای معده ناراحت نامناسب هستند. هضم آن ها برای  بدن شما به دلیل این که آن ها دارای چربی زیاد هستند دشوار است. ماست کم چرب ممکن است گاهی اوقات خوب باشد، اما با مقدار کمی شروع و ببینید که چطور می شود.

غذاهای سرخ کرده نخورید.

این غذاها روغن و چربی زیادی دارند، بنابراین آنها هضم سخت تر است. غذاهای سرخ شده برای شما حتی وقتی سالم هسیتد مناسب نیستند و  حتی می توانند باعث بدتر شدن معده درد شما شوند.

نوشابه ننوشید.

حباب های موجود در نوشابه می توانند یک مشکل زا باشند، زیرا این گازها به سیستم گوارش شما وارد می شوند. و اگر مقدار زیادی قند به شما برسد، می تواند اسهال را بدتر کند. هیچ راه سریع تری برای دریافت قند در جریان خونتان جز نوشیدن نوشابه وجود ندارد.

غذاهای تند نخورید.

این احتمالا آخرین چیزی است که شما احساس می کنید باعث ناراحتی معده می شود، ولی یک دلیل برای آن وجود دارد سیستم گوارش شما ممکن است مجبور باشد سخت کار کند تا آن را هضم کند و این باعث ناراحتی معده شما می شود.

میوه و سبزیجات خام نخورید.

زمانی که سالم هستید این مواد بسیار عالی هستند. اما زمانی که معده ناراحت دارید می توانند باعث بدتر شدن آن شوند. بهتر است که تا زمانی که حالتان بهتر شود از خوردن آن ها خودداری کنید و سپس با وعده های کوچک و پخته شده شروع کنید.

معده خود را سالم نگاه دارید.

یک برنامه غذایی متعادل به همراه میزان زیادی میوه و سبزیجات می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.همچنین در مورد مواد غذایی محرک احتیاط کنید، از هرچیزی که مانند گوجه فرنگی دارای اسید باشد و یا  نوشیدنی های گازدار خودداری کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.