326

چربی ها و سلامتی

|
0 دیدگاه

لازم نیست که برای سالم ماندن همه چربی‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید.

چربی ها و سلامتی

برخی از چربی‌ها برای شما خوب هستند و باید در یک طرح رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. از جمله این چربی‌های سالم می‌توان به چربی‌های «چند اشباع‌ نشده» و چربی‌های «تک‌ اشباع‌ نشده» مانند چربی‌های موجود در میوه آووکادو، ماهی سالمون یا آزاد اشاره کرد می‌توانند کلسترول «بد» و تری‌گلیسریدها را در خون پایین بیاورند.

در مقابل، باید خوردن چربی‌های «اشباع‌ شده»، مانند چربی‌های موجود در پنیر، کره و خامه را محدود کنید. این چربی‌ها خطر دچار شدن به بیماری قلبی را افزایش می‌دهند و می‌تواند میزان کلسترول «بد» را در خون شما بالا ببرند.

چربی‌های دیگری وجود دارند که باید به‌کلی از آن‌ها پرهیز کنید: چربی‌های مصنوعی به نام چربی ترانس که در روغن‌های گیاهی هیدوروژنه جامد و روغن‌های گرمسیری مانند روغن نخل یا پالم یافت می‌شوند.

این چربی‌ها عمدتاً در برخی ازغذاهای آماده پخته‌ شده یافت می‌شوند و با احتمال بیشتری نسبت به چربی‌های اشباع‌ شده کلسترول بد خونتان را بالا می‌برند و احتمال دچار شدن به بیماری قلبی را تشدید می‌کنند.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.