97

۱۱ ماده غذایی شگفت انگیز برای کاهش فشار خون بالا

|
0 دیدگاه

کاهش فشار خون با مصرف موادغذایی دارای کلسیم، پتاسیم و منیزیم بالا امکان پذیر است.

۱۱ ماده غذایی شگفت انگیز برای کاهش فشار خون بالا

تا به حال در مورد کاهش فشار خون بالا با استفاده از مواد طبیعی و بدون استفاده از دارو های شیمیایی فکر کرده اید؟ معمولا افراد بر این باورند که سدیم همواره جزو موادی بوده است که باعث بالا رفتن فشار خون می شود و اگر آن را از برنامه غذایی روزانه حذف کنید، شما در امان خواهید بود.

اما جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر انتخاب موادی که دارای میزان سدیم کمی هستند، باید موادی که دارای مقدار زیادی از سه ماده معدنی قدرتمند کلسیم، منزیم و پتاسیم هستند را در برنامه غذایی جا داد.اضافه کردن مواد غذایی زیر به رژیم غذایی شما باعث کاهش خطر سکته مغزی و حمله قلبی ناشی از فشار خون بالا می شود.

لوبیا سفید

یک فنجان لوبیا سفید ۱۳ درصد کلسیم و ۳۰ درصد منیزیم و ۲۴ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.شما می توانید این ماده را در کنار وعده های غذایی خود و سوپ ها میل کنید. به عنوان یک منبع پروتئین غیرگوشتی، یک انتخاب خیلی مناسب برای گیاه خواران است.

ماست ساده بدون چربی

یک فنجان ماست ساده بدون چربی ۴۹ درصد کلسیم ،۱۲ درصد منیزیم و ۱۸ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند.ماست خنک و خامه ای یک عنصر فوق العاده در صبحانه های غنی از مواد معدنی، سس های سالاد و حتی در غذاها است. بیشتر مارک های ماست معمولی در مقدار کلسیم کمی بالاتر از انواع یونانی هستند.

حتی شما می توانید محتوای چربی و مواد مغذی خود را با درست کردن ماست خود در خانه، برای رژیم غذایی فشار خون بالا کنترل کنید.

ماهی تیلاپیلا

۱۲۰ گرم ماهی تیلایپلا ۸ درصد از منیزیم و ۸ درصد از پتاسیم را که هر روز شما نیاز دارید فراهم می کند.

این ماهی در تمام طول سال در فروشگاه های سوپرمارکت و فروشگاه های ماهی، تازه یا به صورت یخ زده در دسترس است. شما می توانید آن را کباب کنید، آن را بپزید و با ادویه های مختلف طعم دار کنید. ماهی تیلاپیلا دارای میزان بسیار کمی از سم های محیطی مانند جیوه است.

کیوی

یک عدد کیوی ۲ درصد کلسیم، ۷ درصد منیزیم و ۹ درصد پتاسیم مورد نیاز شما را فراهم می کند.کیوی دارای ویتامین c  بیشتری نسبت به همان میزان پرتقال است و میوه ای بسیار مفید برای درمان فشار خون بالا است.

هلو و شلیل

یک هلو یا شلیل حاوی ۱٪ کلسیم، ۳٪ منیزیم و ۸٪ پتاسیمی است که روزانه به آن نیاز دارید.تکه های هلوی منجمد که شیرینی کمی دارند؛  یک جایگزین عالی برای هلو و شلیل های تازه در رژیم غذایی افراد با فشار خون بالا هستند.

موز

یک موز متوسط ​​۱ درصد از کلسیم، ۸ درصد منیزیم و ۱۲ درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.زمانی که موز سیاه و له می شود آن را بیرون نیندازید، پوست آن را بکنید و در فریزر برای تهیه اسموتی از آن استفاده کنید.

کلم پیچ

یک فنجان کلم، خام یا پخته شده، ۹ درصد از کلسیم، ۶ درصد منیزیم و ۹ درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.

با وجود کالری بسیار کم، کلم پیچ به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته شده است زیرا حاوی دوز های زیاد آنتی اکسیدان های محافظت کننده از سلول و همچنین اسید آفالینوئیک که نوعی چربی گیاهی است، می باشد. برگ های نازک کلم از بهترین مواد برای تهیه سالاد هستند.

فلفل دلمه ای قرمز

یک فنجان فلفل قرمز خام، ۱ درصد از کلسیم، ۴ درصد منیزیم و ۹ درصد از پتاسیم را که روزانه نیاز دارید، فراهم می کند.فلفل قرمز به مدت ۱۰ روز در یخچال نگهداری می شود. مقدار اضافی آن را نیز می توانید در غذاهاتان استفاده کنید.

بروکلی

یک فنجان از بروکلی پخته شده، ۶ درصد از کلسیم، ۸ درصد منیزیم و ۱۴ درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، تامین می کند.این گیاه یک منبع معروف از مواد مغذی ضد سرطان به نام گلوکوزینولات است. شما می توانید کلم بروکلی اضافه را منجمد کرده و بعدا آن را در بسیاری از غذاهای پخته شده و کنار غذاها سرو کنید.

سیب زمینی شیرین

یک سیب زمینی با پوست حاوی ۴ درصد کلسیم، ۸ درصد منیزیم (۷ درصد بدون پوست) و ۱۵ درصد از پتاسیم (۱۰ درصد بدون پوست) را که روزانه به آن نیاز دارید تامین می کند.

آووکادو

نیمی از آوکادو ۱ درصد کلسیم، ۵ درصد منیزیم و ۱۰ درصد از پتاسیم را که هر روز نیاز دارید، فراهم می کند.آووکادو دارای مواد معدنی کاهش دهنده فشار و درای چربی های سالم است. آن را به دقت پوست بکنید. گوشت تیره رنگی که  دقیقا زیر پوست شکننده آووکادو قرار دارد حاوی مقدار زیادی از ترکیبات مورد نیاز برای مبارزه با بیماری ها است.

معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.