158

هرگز برای صبحانه این غذاها را نخورید

|
0 دیدگاه

صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی روز شماست. به همین علت آنچه برای صبحانه می خورید بسیار مهم است.

هرگز برای صبحانه این غذاها را نخورید

بعضی مواد غذایی رایج برای صبحانه، به نظر سالم و خوب می رسند، در صورتی که اصلا اینطور نیست!با هم به لیست غذاهایی که باید از خوردن آن ها در صبحانه اجتناب کنید نگاه می کنیم :

۱ ) اسموتی

به نظر می رسد اسموتی سرشار از میوه ها و برای صبحانه عالی باشد، اما وقتی میوه ها را له می کنید، شکر طبیعی آن ها از درون سلول ها بیرون می آید و تبدیل به شکر آزاد می شود!حتی ممکن است گاهی اسموتی های آماده شکر هم داشته باشند.

علاوه بر آن خوردن یک صبحانه ی مایع شما را به اندازه کافی سیر نمی کند و در طول روز همواره دلتان می خواهد چیزهای دیگر بخورید.

۲ ) کورن فلیکس/ سریال/ برشتوک

وقتی به مغازه می روید انواع و اقسام کورن فلیکس ها را می بینید که اکثر آن ها برای سلامتی مفید نیستند.بیشتر آن ها شکر، رنگ، اسانس یا مواد افزودنی دیگر دارند و تحقیقات نشان می دهد برای صبحانه مناسب نیستند.به خصوص اگر آن ها را برای بچه ها می خرید.

۳ ) جو دو سر آماده

به بیشتر جوهای آماده نمک و شکر اضافه می شود. بسته های جو آماده را در آب یا شیر برای مدت چند دقیقه در مایکروویو قرار میدهید. اما آیا واقعا می تواند صبحانه مناسبی باشد!همچنین جوی پروسس شده خواص کمتری نسبت به جو دو سر واقعی دارد.

شاخص قند جو آماده بسیار بیشتر از جو طبیعی است، این یعنی قند خون شما را به سرعت بالا می برد و به قند خون به همان سرعت هم پایین می آید.

۴ ) کیک و مافینن

مافین ها پر از شکر و چربی هستند. درست مثل کاپ کیک ها یا حتی کیکهای موسوم به کیک صبحانه. هر مافین بین ۱۱ تا ۲۷ گرم چربی دارد که ۲ تا ۸ گرم آن چربی اشباع شده است.

۵ ) بیکن و سوسیس

بعضی ها می خواهند از شر صبحانه های پر شکر راحت شوند، اما به سمت سوسیس و بیکن و پروتئین های پروسس شده ی دیگر می روند!این محصولات به غیراز پروسس شدن دارای مواد نگهدارنده هم هستند.

فرآورده های گوشتی رایج برای صبحانه ها مسبب بیماری هستند. آن ها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند. گوشت های فرآوری شده فشار خون را بالا می برند و مصرف آن ها ارتباط مستقیم با خطر ابتلا به سرطان دارد.

محققان دانشگاه هاروارد آمریکا می گویند مصرف ۵۰ گرم گوشت پروسس شده در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۲ درصد در شما بالا می برد!

جایگزین های سالم

تا اینجا می دانیم باید از شکر، چربی، گوشت پروسس شده و محصولات آماده و با مواد افزودنی برای صبحانه پرهیز کنیم.

به جای آن می توانید از نان و پنیر و گوجه، خیار یا گردوی سنتی ایرانی استفاده کنید.

جو دو سر خام را با شیر یا آب بپزید و به آن خشکبار و عسل اضافه کنید . این مخلوط سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین B است و شما را سیر می کند.

اگر به دنبال پروتئین هستید تخم مرغ قطعا بهترین گزینه است.

از ماست یونانی غیر چرب و غیر شیرین هم غافل نشوید.

میوه را به صورت طبیعی به جو یا به ماست اضافه کنید.

با توجه به انتخاب های متنوعی که دارید و در هر شرایطی که هستید وعده صبحانه را از برنامه غذایی روزتان حذف نکنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.