329

۱۴ راه برای کاهش وزن در دو هفته

|
0 دیدگاه

بعد از عمل به این رژیم غذایی، بیش از ۵۰۰ نفر توانستند درطی دو هفته ۱۶پوند و تقریبا ۳ سایز از دور کمرشان کاهش دهند.

۱۴ راه برای کاهش وزن در دو هفته

راز این رژیم غذایی تأثیری است که مواد غذایی بر روی خاموش یا روشن شدن ژن ها دارد.اگر یک سری تغییرات در رژیم غذایی خود ایجاد کنید می توانید سلامت دستگاه گوارش خود را تضمین کنید. همچنین این تغییرات می توانند ژن های مسئول ساخت چربی را در بدن خاموش کند.

با خواندن دستورالعمل این رژیم غذایی که توسط کارشناسان وبسایت وردنگار و دیدگاه های دکتر دیوید زینک زنکو تهیه شده است می آموزید که چگونه با میل کردن غذاهای مورد علاقه تان طی ۲هفته ۱۶پوند وزن خود را کاهش دهید:

۱۴-قبل از خوردن صبحانه پیاده روی کنید.

یکی از بیمارانی که رژیم غذایی دکتر دیوید زینک یا zero belly را استفاده کرده است مارتا چسلر نام دارد. او می گوید:

نتایجی که از انجام این کار به دست آورده ام شگفت انگیز بود. من شاهد تغییرات مثبتی در خود بودم. مارتا با پیروی از این رژیم غذایی و پیاده روی های صبحگاهی خود درطول ۶ هفته ۲۰پوند کاهش وزن و ۷ اینچ کم شدن دور کمر را تجربه کرده است.

ورزش صبحگاهی از دو مرحله تشکیل شده است:

 ۱- یک تحقیق که اخیرا انجام شده است نشان می دهد نورخورشید (بین ساعت۸صبح تا ظهر) ریسک چاق شدن را کاهش می دهد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نور خورشید همزمان متابولیسم بدن را افزایش و ژن چاقی را خاموش می کند.

زمانی که شما قبل از خوردن چیزی ورزش می کنید مطمئن هستید که کالری های سوخته شده از چربی های ذخیره شده در بدنتان می باشد نه از غذایی که تازه میل کرده اید.

 ۲- نکته قابل توجه دیگر این بود که ضربان قلب بیشینه مارتا بهبود پیدا کرد. قبلا از اینکه مارتا این رژیم غذایی را شروع کند قلبش در هر دقیقه ۱۱۲بار می تپید اما بعد از گرفتن این رژیم غذایی ضربان قلبش به ۹۶بار در هر دقیقه رسید. این بهترین اتفاقی بود که برای مارتا افتاد.

۱۳- بعد از ورزش روز خود را با خوردن یک صبحانه عالی شروع کنید.

خوردن خوراکی های شیرین یکی از نکات کلیدی این رژیم غذایی می باشد. شاید براتون جالب باشد که بیماری به نام ایزابل با انجام این رژیم ۱۳پوند وزن کم کرده است. ایزابل می گوید:
من علاقه زیادی به خوردن شیرینی جات دارم و این رژیم من را کاملا شگفت زده کرده است. او در طی این رژیم ۲۵% از میزان کلسترل و۱۰% از میزان گلوکز خونش کاهش پیدا کرده است.
درکتاب zero belly شما رازهایی که در مواد غذایی نهفته است را کشف خواهید کرد. علاوه بر آن این کتاب دارای دستور پخت بیش از ۱۰۰ نوع صبحانه می باشد که اشتهای شما را برمی انگیزد.

خوبی این کتاب این است که دستور پخت مواد غذایی را دارد که امروزه به وفور استفاده می شوند. هرکدام از این دستورالعمل ها شامل مواد پروتئینی، فیبر و ترکیبات سودمند دیگر می باشند که این ترکیبات متابولیسم شما را افزایش می دهند.

شاید تعجب کنید که این کتاب دستورالعمل های دیگری از جمله طرز تهیه املت، تخم مرغ، پنکک، وافل، ساندویچ، غذاهای خانگی خوشمزه و آبمیوه های طبیعی نیز دارد.

۱۲- میوه های قرمز را جایگزین میوه های سبز کنید.

بهترین میوه ها برای کاهش وزن آنهایی هستند که رنگ قرمز دارند. به جای خربزه، هندوانه و به جای انگور سبز، انگور قرمز نوش جان کنید.

این آنتی اکسیدان است که باعث می شود میوه ها قرمز شوند. ترکیب آنتی اکسیدانی، فعالیت ژن های چربی را کاهش می دهد. هسته میوه هایی مثل آلو فعالیت ترکیبات فنولی را افزایش مید هد که این امر موجب کاهش فعالیت ژنهای چربی می شود.
همچنین از خواص میوه های قرمز، خواص آب گوجه فرنگی را در لینک زیر مطالعه کنید:
خواص آب گوجه فرنگی

۱۱- آووکادو مصرف کنید.

آووکادو میوه ایی تازه و بسیار مفید می باشد. جان کارن یکی از بیمارانی است که اظهار می کند با استفاده این میوه یک تغییر بزرگ در زندگی اش حاصل شده. او ۵۵ ساله است و می گوید در هفته اولی که از این رژیم غذایی استفاده کرده است چیزی حدود  ۶پوند از وزن خود را کاهش داده است.

جان می گوید خوردن میوه های تازه مثل آووکادو بهترین اتفاقی بوده که در زندگی اش رخ داده است. او همچنین اضافه کرد که هیچ وقت احساس گرسنگی نمی کنم و پوست زیباتر ،ناخن هایی محکم تر و خوابی راحت پیدا کرده ام. زیبایی من در حال بازیابی است و کسانی که من را می بینند می گویند که سال ها جوان تر به نظر می رسم.

ویژگی بسیار خوب و قابل توجهی که این میوه دارد این است که میزان اشتها را کم می کند و در نتیجه شما احساس سیری می کنید.

 نتایج تحقیقات منتشر شده در ژورنال مواد غذایی نشان می دهد که کسانی که به همراه وعده های غذایی خود نیمی از آووکادو را نیز مصرف می کنند تا۴۰% از میزان گرسنگی شان کاهش پیدا می کند و تا ساعت ها بعد سیر هستند. آووکادو از انباشته و ذخیره شدن چربی ها در بدن نیز جلوگیری می کند.

۱۰- آبمیوه های طبیعی میل کنید.

یکی دیگر از بیماران، برایان دیلسون،۲۹سال سن دارد و حسابدار است. او با استفاده از آبمیوه های طبیعی در طول۶ هفته ۱۹پوند وزن کم کرده و  ۶اینچ دور کمر خود را کاهش داده است.خوردن آبمیوه های طبیعی به اندازه سوختن چربی به شما انرژی می دهد.

همچنین پروتئین های موجود در این آبمیوه ها باعث قوی شدن عضله های شما می شو.د مانند  خوردن لبنیات با تفاوت که آبمیوه ها باعث نفخ نمی شوند. برایان می گوید من قبلا با خوردن لبنیات نفخ می کردم اما اکنون با خوردن آبمیوه ها دیگر این مشکل برایم پیش نمی آید.

همچنین من علاقه زیادی به خوردن شیرینی ها بخصوص بستنی داشتم اما اکنون این آبمیوه های خوشمزه را جایگزین آن کرده ام.

تهیه یک آبمیوه خوشمزه تنها ۶۰ ثانیه وقت می خواهد. شما حتی می توانید چندین میوه را با یکدیگر مخلوط کنید و یک معجون عالی درست کنید این میوه ها حاوی موادغذایی بسیار مفیدی می باشند که به افزایش متابولیسم و عملکرد سیستم گوارش شما کمک شایانی می کنند.

لازم به ذکر است که این ترکیبات باعث خاموش شدن قابل توجه ژن های تولیدکننده چربی می شوند.

۹- انرژی خود را با خوردن تخم مرغ افزایش دهید.

شما با خوردن هر ماده غذایی که در این رژیم غذایی وجود دارد می توانید انرژی کافی خود را به دست بیاورید. همانگونه که گیاهان برای رشد خود به مواد مغذی نیاز دارن انسان ها نیز برای رشد به موادی مثل تخم مرغ احتیاج دارند.

علاوه بر تخم مرغ مواد غذایی دیگر هم وجود دارد که حاوی کولین می باشند مثل گوشت، غذاهای دریایی وکلم سبز.کولین با ژن هایی که باعث ذخیره چربی در اطراف کبد می شود مقابله می کند. یکی از صبحانه های پیشنهادی رژیم zero belly سبزیجات به همراه گوشت پخته و سیب زمینی می باشد.

یکی از بیماران مورگان مینور نام دارد و آتشنشان می باشد. او در طول رژیم غذایی خود این صبحانه خوشمزه را میل کرده است و نتیجه ی حاصل شده کم کردن ۱۱پوند وزن و۴ اینچ کاهش اندازه دورکمرش بوده است. بیشتر تخم مرغ بخورید تا کمترچاق شوید.

۸- معجون معجزه آسا

روز خود را با درست کردن یک پارچ آب و تکه های لیمو شروع کنید. در یک پارچ آب مقداری تکه های لیموترش، پرتغال و گریپ فروت بریزید و تا شب ۸ لیوان از آن بنوشید. این معجون معجزه آسا بدن شما را سم زدایی می کند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان سلامت و بهداشت جهانی مرکبات حاوی مقدارزیادی آنتی اکسیدان می باشند.

آنتی اکسیدان ترکیبی است که در پوست میوه ها وجود دارد و باعث تحریک آنزیم کبدی می شود و این آنزیم درپاکسازی بدن و سم زدایی و به کار انداختن روده های تنبل و کم کار نقش دارد.

۷-ترکیبی از مواد غذایی سودمند درست کنید.

پروتئین، فیبر و چربی های طبیعی سه ماده غذایی مفید و پر مصرف در رژیم غذایی zero belly می باشد. شما می توانید یک وعده غذایی درست کنید که شامل هر سه این مواد باشد. متاسفانه خیلی از غذاهایی که در تبلیغات نشان داده می شوند با روغن زیاد و نمک و شکر درست شده اند.

به جای پختن چنین غذاهای مضری می توانید غذاهای خود را  که شامل مغزهای مقوی، دانه گیاهان، میوه های خشک بدون شکر اضافی و تکه های شکلات تلخ است درست کنید.در غذاهای خود حتما از بادام زمینی استفاده کنید زیرا سرشار از جنیستین و رسوراتول می باشد که این دو ترکیب فعالیت ژن های ذخیره کننده چربی را کاهش می دهد.

۶- تمرین مختصر و مفید

مهم ترین دلیلی که ما نمی توانیم ورزش کنیم چیست؟ کمبود وقت؟ سعی کنید باشگاه های ورزشی نزدیک را انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که باشگاه دوش حمام و جایی برای عوض کردن لباس داشته باشد تا وقت خود صرفه جویی کرده باشید.

تحقیقات انجام شده در نیوزیلند نشان می دهد زنان و مردانی که قبل از خوردن صبحانه، ناهار و شام به مدت ده دقیقه ورزش می کنند نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند قند خون پایین تری دارند.

رژیم غذایی  zero belly پیشنهاد می کند که در روز چندین مرتبه به مدت کوتاه ورزش کنید. آزمایشی که بر روی یکی از افراد به نام کریستال پال انجام شد نشان می دهد که او در طی ۶ هفته ۲۵ پوند وزن کم کرده و حالا احساس سبکی و راحتی دارد.کریستا می گوید:

به دلیل وزن بالا نمی توانستم کفش های پاشنه دار بپوشم زیرا مچ پاهایم درد میگرفت اما حالا به راحتی و با اعتماد به نفس کفش های خود را می پوشم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمرینات ورزشی مفید برای تناسب اندام، مقالات زیر را هم مطالعه کنید:
کوچک کردن ران و باسن با ورزش های ساده
راه های کوچک کردن شکم – قسمت اول
راه های کوچک کردن شکم-قسمت دوم

۵- به خوراکی هایی که مصرف می کنید دقت کنید.

اگر هر روز مکمل های ویتامین و پروبیوتیک مصرف می کنید شاید بخواهید که برنامه غذاییتان را کمی تغییر دهید. افزایش مصرف ویتامین B به دلیل افزایش فعالیت ژن های چربی ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به چاقی و دیابت قرار دهد.

شاید مصرف یک مولتی ویتامین مفید باشد اما سعی نکنید بیش از اندازه ویتامین مصرف کنید.

تحقیق منتشر شده درconsumerlab.com بیان می کند که بیشتر پروبیوتیک هایی که توسط آگهی ها تبلیغ می شود واقعیت ندارند. به جای استفاده از آنها می توانید از رژیم zero belly استفاده کنید که مطمئن تر و مناسب تر است. با اینکار ژن های والد و ذخیره چربی خود را غیر فعال کنید.

۴- از شکلات تلخ و انواع توت برای دسر استفاده کنید.

یکی از مزیت های رژیم غذایی zero belly استفاده از مواذ غذایی خوشمزه می باشد. یکی از بیماران که جنی جاشی نام دارد به تازگی فرزند خود را به دنیا آورده و فارغ شده است. او با استفاده از این روش اضافه وزن دوران بارداری خود را کاهش داده است. او می گوید:

باورم نمی شود که با استفاده از این روش مقدار زیادی از وزن خود را کم کرده ام. این یک رژیم غذایی نیست بلکه روش درست زندگی کردن است. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان موجود در کاکائو از بالا رفتن وزن جلوگیری و قندخون را کاهش می دهد.

تحقیق انجام شده در دانشگاه لویزیانا نشان می دهد آنتی اکسیدان، میکروب های درون شکم را از بین می برد. همچنین ترکیبات موجود در شکلات  ژن هایی که باعث مقاومت در برابر انسولین می شود را غیرفعال می کند. چرا توت مصرف کنیم؟ توت ها پروسه تخمیر را در بدن سرعت می بخشند و باعث کاهش وزن می شوند.

۳- ماهی طبیعی را جایگزین ماهی پرورشی کنید.

یکی از روش های کاهش وزن و افزایش متابولیسم استفاده از ماهی می باشد. اما ماهی های پرورشی ممکن است برای سلامتی خطرهایی داشته باشند.

ماهی های طبیعی باعث سلامتی قلبی می شوند همچنین حاوی امگا۳ ،امگا۶ و مواد مفید دیگر می باشند.۹۰% ماهی هایی که ما امروزه مصرف می کنیم پرورشی هستند و در مقایسه با ماهی های آزاد و طبیعی بسیار مضر و غیر بهداشتی می باشند.

۲- کره بادام زمینی

کره بادام زمینی از دو ماده بادام زمینی و نمک تشکیل شده است. همانگونه که گفته شد بادام زمینی برای کاهش وزن بسیار مفید می باشد.

مهم ترین ماده بادام زمینی که مانند یک اسلحه عمل می کند جنیستین می باشد. این ماده مستقیما بر روی ژن هایی که باعث چاقی می شوند اثر میگ ذارد و آنها را خاموش یا فعالیتشان را کاهش می دهد.

 همچنین از ذخیره شدن چربی جلوگیری می کند (لوبیا و عدس نیز چنین خاصیتی دارند اما به خوشمزگی بادام زمینی نمی باشند).دقت داشته باشید که این خوراکی ها را از چه کارخانه هایی تهیه می کنید به محض مشاهده نمک، شکر و یا روغن پالم از استفاده آنها خودداری کنید.

۱- همراه وعده های غذایی خود سبزیجات مصرف کنید.

سبزیجات دارای انرژی، فیبر بالا و کالری کم می باشند. به همین دلیل باعث می شوند شما احساس سیری کنید. کایل کمبریج که از این رژیم غذایی استفاده کرده است می گوید با خوردن یک ظرف سالاد به همراه غذا انرژی و نیروی من دوبرابر شده است.

من و همسرم استاسی تصمیم گرفتیم که همراه هر وعده غذایی خود سالاد نیز مصرف کنیم؛ جالب است بدانید که وزنمان مانند تکه های یخ درحال آب شدن است. کایل درطول ۶ هفته۲۵ پوند وزن کم کرده و ۴ اینچ اندازه دور کمر خود را کاهش داده است. اواضافه می کند:

آنقدر وزن من تغییر کرد که مجبور شده ام یک کمربند جدید بخرم. بهترین اتفاقی که می توانست بیفتد این است که همسرم دوباره می تواند دستانش را دور من حلقه بزند و من را بغل کند.سبزیجاتی مثل کلم سبز، شاهی وکلم پیچ را به برنامه غذاییتان بیافزایید. این سبزیجات ترکیبی به نام سولفرافان دارند.

این ماده بر روی ژن هایی که سلول های ریشه و ساقه را به سلول های چربی تبدیل می کنند اثرمی گذارد.همراه سالاد خود مقداری روغن زیتون و سس های بدون مواد افزدنی میل کنید. روغن زیتون از جذب چربی ها جلوگیری می کند و آنها را به صورت محلول در می آورد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.