145

۵ اشتباه رایج در ورزشهای کاهش وزن

|
0 دیدگاه

اگر مرتب به باشگاه می روید و احساس می‌کنید قویتر از گذشته هستید، اما همچنان از اضافه وزن رنج می‌برید، درحالیکه دلیل اصلیتان برای شروع فعالیت های ورزشی کاهش وزن بوده است، اشکال کار در کجاست؟

۵ اشتباه رایج در ورزشهای کاهش وزن

در اینجا ۵ اشتباه را به شما متذکر می شویم که مانع کاهش وزن می‌شوند.

تمرینات کاردیو (هوازی)

اگرچه تمرینات کاردیو (هوازی) برای سوختن کالری بسیار عالی هستند، اما تنها با دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کردن نمی توان به کاهش وزن دلخواه رسید و در این میان جای تمرینات قدرتی خالی می‌ماند.

هرچه عضلات بیشتری داشته باشید، پتانسیل چربی سوزی بدن بالاتر می رود و وزنه زنی به چربی سوزی سریعتر و بیشتر شما کمک می‌کند. این بدان معناست که با تمریناتی کمتر به نتایجی بهتر دست پیدا می‌کنید.

شدت تمرینات

حتماً در مورد تمرینات متناوب با شدت بالا (HIIT)  شنیده‌اید. متخصصان بر این باورند که این تمرینات بهترین تمرینات برای کاهش وزن هستند. تمرینات اینتروال با شدت بالا شامل تمرینات هوازی و قدرتی هستند و از نسبت های مختلف تمرین به استراحت استفاده می‌کنند.

یکی از این نسبت‌های رایج، نسبت دو به یک است که می‌تواند شامل ۴۰ ثانیه فعالیت با شدت ۷۰ تا ۹۰ درصد و سپس ۲۰ ثانیه استراحت باشد.

نمونه‌ی دیگر تمرینات HIIT که در کاهش وزن بسیار مؤثر هستند عبارتند از : دودیدن، دوچرخه سواری، پرش، قایقرانی، یا شنا با اینتروال‌های دویدن روی تپه‌هایی با شیب ملایم یا دویدن با سرعتهای متفاوت، و یا ترکیبی از حرکات قدرتی مانند برپی (burpee)، اسکوات، تمرینات پولی‌متریک مانند شنا و پرش.

پیاده‌روی و کاهش وزن

یک پیاده‌روی ۲۰ دقیقه‌ای در روز، روشی بسیار عالی برای افزایش جریان خون و تنفس هوای تازه است، اما برای کاهش وزن کافی نیست.

همین طور رفتن به کلاس های یوگا و دویدن‌های آهسته. بنابراین، باید باشگاه‌ رفتن های منظم به مدت ۴۵ دقیقه و ۳ الی ۴ بار در هفته را در برنامه‌ی خود قرار دهید تا نتیجه بگیرید. اگر در مورد کاهش وزن خود جدی هستید، به این برنامه‌ها پایبند باشید.

انجام یک تمرین در روزهای مختلف

اگر بعد از فعالیت های متعدد همچنان از اضافه وزن رنج می‌برید، نشانه‌ی اینست که لازمست تمرینات را ترکیب کنید. وقتی یک تمرین را سه الی پنج بار در هفته انجام می‌دهید، عضلات شما به آن عادت می‌کنند؛ بنابراین، لازمست تمرینات خود را حداقل هر شش هفته یکبار تغییر دهید.

یا حتی بهتر از آن، در هر بار تمرین، حرکات مختلف را امتحان کنید. تمرینات کراس فیت (  CrossFit ) نمونه‌های بسیار عالی این ورزشهای ترکیبی هستند.

چه باید خورد؟

کارهایی که بعد از ورزش  انجام می‌دهید و غذاهایی که می خورید، هم بسیار مهم هستند. ورزشهای منظم شما را گرسنه می‌کند و ممکن است با خود بگویید « اشکالی ندارد، چون ورزش کردم پس هر چیزی را که دلم بخواهد می‌توانم بخورم». به هیچ وجه! بیشتر فعالیتهای ۳۰ دقیقه‌ای حدود ۳۰۰ کالری می‌سوزانند.

بنابراین، اگر تمرینات خود را با خوردن یک اسموتی پروتئین دار، و یا چند میان وعده اضافی در روز پایان ببرید، کالری جذب شده با کالری سوزانده شده برابر خواهد بود و کاهش وزن دیگر معنایی ندارد. برای کاهش وزن، باید بدن را با کمبود کالری مواجه کنید. پس، اطمینان حاصل کنید که به همان میزان که کالری می سوزانید، کالری جذب می‌کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.