99

 از مصرف بیش از حد کافئین پرهیز کنید

|
0 دیدگاه

به نظر می‌رسد ۴۰۰ میلی گرم کافئین در روز برای افراد بزرگسالی که از نظر سلامت در وضعیت مطلوبی بسر می‌برند مناسب است. تقریباً این مقدار کافئین در ۴ فنجان قهوه جای می‌گیرد.

چطور این کار را انجام دهیم؟

مقدار کافئین مصرفی خود را به تدریج کاهش دهید. فرآیند ترک کافئین را به مراحل مختلف تقسیم کنید. این کار علائم ترک کافئین از قبیل سردرد، تحریک پذیری و حالت تهوع را کاهش می‌دهد.

آب نوشیدنی‌های حاوی کافئین را متعادل تر می‌کند. هنوز همان طعمی را دارد که از آن لذت می‌برید اما حاوی مقدار کافئین کمتری است.

شات اسپرسو را امتحان کنید. شات اسپرسو فقط حاوی نیمی از مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه معمولی است. با این کار می‌توانید میل خود را ارضا کنید بدون اینکه زیاده روی کرده باشید.

به جایگزین‌های مناسب قهوه فکر کنید. برای شروع سعی کنید صبح‌ها به جای قهوه از چای‌های گیاهی نظیر چای سبز استفاده کنید.نوشیدنی‌های بدون کافئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می‌توانید از قهوه بدون کافئین، نوشابه بدون کافئین، یا حتی بهتر، آب و آب میوه‌ها استفاده کنید.

چرا باید از مصرف بیش از حد کافئین پرهیز کنیم؟

مصرف بیش از حد روزانه کافئین – بیشتر از ۵۰۰ یا ۶۰۰ میلی گرم در روز – ممکن است عوارض جانبی زیر را به دنبال داشته باشد:

بی خوابی
عصبانیت
بی قراری
کج خلقی
ناراحتی معده
ضربان قلب سریع
لرزش‌های عضلانی

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.