151

نوشیدن بیش از حد آب تاثیر منفی بر روی اعصاب می گذارد!

|
0 دیدگاه

بسیاری از مردم معتقدند که باید ۸ لیوان آب در طول روز نوشید  و کم آبی ضررهای بسیاری برای بدن خواهد داشت.

نوشیدن بیش از حد آب تاثیر منفی بر روی اعصاب می گذارد!

با این حال بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که بدن شما نمی تواند میزان آب اضافی دریافتی را مدیریت کند. حتی گاهی اوقات نوشیدن بیش از حد آب منجر به مرگ هم خواهد شد، در ادامه همراه ما باشید تا از زیان های نوشیدن بیش از حد آب ، بیش تر بدانیم.

مصرف بیش از حد آب و انباشته شدن سموم در بدن

بسیاری از افراد تصور می کنند، نوشیدن آب بسیار به معنای دفع بیش تر مواد زائد است؛ اما تحقیقات نشان داده اند که ادرار بیش تر به معنای فشار بیش تر بر روی کلیه ها و سیستم ایمنی بدن است.

جیل لی در مقاله خود بیان می کند« نوشیدن بیش از حد آب، باعث رقیق شدن بیش از حد خون شده و در این صورت کلیه نمی تواند به خوبی خون را غربال کند تا میزان سدیم در بدن متعادل شود. به این وضعیت هیپوناترمی گفته می شود که خستگی بیش از حد، حالت تهوع، استفراغ و ادرار های مکرر از نشانه های آن است.

نوشیدن بیش از حد آب تاثیر منفی بر روی اعصاب می گذارد!

با این که آب می تواند به بهبود عملکرد مغز، تمرکز و حافظه کمک کند؛ اما بعضی تحقیقات نشان داده اند که مصرف بیش از حد آب می تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد.

ما متوجه شدیم که نوشیدن بیش از حد آب می تواند خون را بیش از اندازه رقیق کند؛ اما زمانی که کلیه نتواند از آب اضافی خلاص شود، سلول ها متورم شده و سعی می کنند این میزان آب را از کناره های کلیه تخلیه کنند.

ولفگنگ لیتک، متخصص اعصاب در کلینیک درمانی دانشگاه دوک بیان می کند «بسیاری از سلول ها می توانند متورم شوند؛ اما این درمورد سلول های عصبی صدق نمی کند؛ زیرا  سلول های مغز در جمجمه قرار دارند و در این مکان خون و مایع نخاعی وجود دارد.

در نتیجه درون جمجمه هیچ جایی برای بزرگ تر شدن سلول ها و تورم آن ها وجود ندارد.در بسیاری از این مواقع افراد دچار تشنج، کما و حتی مرگ شده اند».

سیستم گردش خون را فرسوده می کند

زمانی که آب بیش از حد وارد بدن می شود، این آب اضافی در میان رگ ها جای داده خواهند شد که در نتیجه در عملکرد سیستم گردش خون اختلال ایجاد می کند. آب بیش از حد هم چنین می تواند میزان سدیم خون را کاهش دهد. این موضوع به این معناست که خون برای گرفتن سدیم کافی باید گردش های بیش تری را در بدن داشته باشد.

بنا بر تحقیقاتی که انجام شده است، در یک روز معمولی خانم ها باید ۲٫۲ لیتر و آقایان ۳ لیتر آب مصرف کنند.توجه داشته باشید که در برخی از موقعیت ها مانند بارداری، دوران شیردهی، هنگام ورزش و یا در روزهای گرم سال، باید مقدار آب مصرفی خود را افزایش دهیم.

برای داشتن رژیمی سالم، آب حرف اول را می زند. اما با هماهنگ سازی رژیم خود با سبک زندگی و نوع فعالیت های روزانه می توانید زندگی سالم تر و بهتری را داشته باشید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.