105

هر آن چه که می بایست درباره روده هایمان بدانیم !

|
0 دیدگاه

امروزه متخصصان در تمام دنیا از سلامت روده ها صحبت می کنند. یکی از پزشکان متخصص در این زمینه معتقد است که سلامت روده ها بسیار مهم تر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم.

هر آن چه که می بایست درباره روده هایمان بدانیم !

در واقع سلامتی روده ها به معنای سلامتی کل بدن است!در ادامه، شما با وضعیت روده ها و نقش اساس آن ها در سلامت بدن آشنا خواهید شد:

واقعیت های ناشناخته درباره روده ها

احتمال بروز سرطان روده در زنانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر از ۳۰ و دور کمر بزرگ تر از ۸۸ سانتی متر دارند بیشتر خواهد بود. جالب است بدانید احتمال ابتلا به سرطان روده در زنان بالای ۳۰ سال، دو تا چهار برابر افزایش می یابد؛‌ زیرا اغلب خانم ها پس از ۳۰ سالگی، با افزایش ناگهانی وزن مواجه می شوند.

علاوه بر سرطان روده، احتمال ابتلا به کبد چرب تا ۷۰ درصد و همچنین احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا نیز در این افراد تا ۷ برابر بیشتر است.

نفخ، التهاب روده و اسهال به دلیل داشتن تغذیه نامناسب ایجاد می شود. علاوه بر این، رژیم های غذایی پرچرب نیز باعث خستگی بیش از حد روده ها شده و برای سلامتی آن ها بسیار مضر است. دریافت روزانه ۵۰ گرم چربی برای خانم ها کافی است.

این در حالی است که گزارش ها نشان می دهد اغلب افراد بیش از ۱۰۰ گرم چربی در طول روز مصرف می کنند!

برای سلامتی بیشتر روده ها سعی کنید از گوشت قرمز و قهوه به میزان کمتری استفاده نمایید.

کم تحرکی نیز برای سلامت روده ها بسیار مضر است و منجر به انباشته شدن مواد سمی در آن ها می شود. مصرف برخی از داروها، مانند: قرص های ضد بارداری، قرص های کاهش دهنده کلسترول و قرص های کاهش دهنده فشار خون، نیز برای روده ها مضر می باشند.

چگونه می توانیم روده های سالم تری داشته باشیم ؟

دریافت روزانه حداقل ۳۰ گرم فیبر، به سلامت روده ها کمک بسیاری خواهد کرد. فیبر در موادی مانند: نان های سبوس دار، بذر کتان، سبوس برنج، کلم، هویج،‌ سیب، توت فرنگی و بسیاری مواد دیگر وجود دارد.

مصرف ماست نیز برای روده بسیار مفید است؛ زیرا در آن باکتری های مفیدی وجود دارد که به سلامتی بیشتر روده ها کمک می کند. البته منظور ماستی است که به صورت خانگی تهیه شده و مواد نگه دارنده کمی دارد.گاهی اوقات روش های ماساژ درمانی می تواند به سلامتی بیشتر روده کمک کند.

برای بهره بردن از ماساژ ابتدا به پشت خوابیده و پاهای خود را جمع کنید. سپس از سمت راست زیر شکم شروع کرده و در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. پس از ماساژ سمت راست،‌ به سمت چپ رفته و به همین ترتیب ادامه دهید. پس از اتمام این حرکت، انگشت اشاره خود را در ناف خود قرار داده و به حالت دایره وار، به آرامی، ماساژ دهید.

برای داشتن روده هایی سالم تر به شما توصیه می کنیم از زردچوبه و زنجبیل در وعده های غذایی خود استفاده کنید. زنجبیل به تکثیر باکتری های مفید در دیواره روده کمک خواهد کرد و زردچوبه هم می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.