149

چه کارهایی منجر به کمردرد می شود؟

|
0 دیدگاه

وقتی تصمیم گرفته اید این مقاله را بخوانید یعنی جزو ۸۰%  افرادی هستید که از کمر درد رنج می برند.

چه کارهایی منجر به کمردرد می شود؟

کمر درد تقریبا زندگی انسان ها را مختل می کند. اما آیا می دانید علت اصلی کمر دردتان چیست؟ در واقع این مشکل می تواند علل گوناگونی داشته باشد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد:

رژیم غذایی نامناسب

متخصصین ارتوپد می گویند خوردن مواد غذایی نامناسب باعث کمر درد می شود.

مواد غذایی کافئین دار، نوشیدنی های الکلی و قند به دلیل افزایش دادن سطح هورمون کورتیزول و التهاب بافت های اطراف کمر موجب کمر درد می شوند. بنابراین، برای رفع این مشکل از خوردن چای، نوشیدنی های کافئین دار و الکلی و خوراکی های بسیار شیرین بپرهیزید.

تصادف خودرو

پزشکان ارتوپد بر این باور اند که نیروها و ضربه های ناگهانی ناشی از تصادفات خودرو باعث درد در کمر و عضلات پشت می شود.

بنابراین، با کوچک ترین فعالیت بدنی، کمر، درد گرفته و ماهیچه های اطراف آن نیز ملتهب می شود. بنابراین، آسیب های ناشی از تصادفات جاده ای می بایست سریعا درمان شود. در غیر این صورت، عوارض آن سال ها با شخص باقی خواهد ماند.

کفش پاشنه بلند

 زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، بدن برای رفع فشاری که به ستون فقرات وارد می شود فعالیت بسیاری کرده و در نتیجه عضلات و ماهیچه های کمر بسیار خسته و فرسوده می شود. سعی کنید به جای استفاده از این کفش ها، کفش هایی با پاشنه ۳ سانتی متری بپوشید تا به کمر شما آسیبی نرسد.

ورزش در دوران دبیرستان

اگر شما در دوران دبیرستان ورزش کرده اید مستعد ایجاد کمر درد هستید! به عنوان مثال، فشارهای کشتی یا فوتبال بعدها تاثیرات خود را بر روی ستون فقرات و کمر نشان خواهد داد. اگر احتمال می دهید دلیل کمر درد شما این مورد باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

وضعیت ایستادن

وضعیت ایستادن و راه رفتن اشتباه، مانند قوزکردن یا نوک پنجه راه رفتن به رگ های خونی و سیستم عصبی آسیب وارد می کند. به علاوه باعث اختلال در عملکرد مفاصل، دیسک و عضله ها می شود. سعی کنید بر روی صندلی به صورت صاف نشسته و سر خود را همراستای ستون فقرات نگه دارید.

به علاوه هنگام راه رفتن ابتدا کف پای خود را زمین گذاشته و سپس حرکت کنید.

بار سنگین

در هنگام برداشتن وزنه در باشگاه یا بلند کردن بار در خانه می بایست برای جلوگیری از آسیب دیدگی و کشیدگی عضلات به موارد زیر توجه کنید :

پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید.

بر روی باسن و زانو خم شوید.

در زمان بلند کردن جسم، شانه و کمر خود را صاف کنید.

برای بلند کردن جسم، از باسن یا زانوهای خود کمک بگیرید.

نشستن زیاد

به احتمال زیاد شما هم ساعات زیادی از روز را در خانه یا محل کار می نشینید و این اصلا چیز خوبی نیست. متخصصین ارتوپد معتقد اند در هنگام نشستن، فشار بر روی ستون فقرات افزایش یافته؛ دیسک کمر تحت فشار شدید قرار گرفته و انعطاف پذیری و نرمی کمر نیز به علت نشستن بیش از حد از بین می رود. بنابراین، در نشستن های طولانی سعی کنید هر چند دقیقه ایستاده و یا قدم بزنید.

هر کدام از این اتفاقات می تواند باعث کمر درد شود؛ اما خبر خوب این که روش های درمانی خاصی برای هریک از آن ها وجود دارد.

1 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.