362

تغذیه ای مناسب برای پیشگیری از افسردگی

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

افسردگی در حدود ۱۵۰ میلیون نفر را در حال حاضر تحت تاثیر قرار داده است و یکی‌ از اصلی‌ترین دلایل کاهش سلامت در دوران سالمندی است.

تغذیه ای مناسب برای پیشگیری از افسردگی

افسردگی در حال گسترش است و علاوه بر ذهن روی جسم افراد نیاز اثر می‌گذارد. نتایج تحقیقات نشان داده است که افسردگی سبب افزایش خطر بیماریهای قلبی نیز می‌شود اما چرا افسردگی رو به افزایش است. دلیل ایجاد افسردگی در افراد هنوز کاملا مشخص نیست.

بعضی‌ از دانشمندان بر این عقیده هستند که ژن افسردگی به صورت نسل به نسل و به شکل قویتری بین انسانها انتقال داده شده است.  همینطور شاید سبک زندگی‌ افراد و افزایش مشکلات زندگی‌ باعث ایجاد این حس می‌شود.

 آیا تغذیه می تواند با افسردگی در ارتباط باشد

احتمال اینکه افسردگی با تغذیه در ارتباط باشد بسیار زیاد است. اگر چه که مکانیسم عمل آن کاملا مشخص نیست. دیده شده که  افراد افسردهانتخاب‌های تغذیه اشتباه بیشتری دارند مثلا مصرف شیرینی‌ و شکلات را افزایش می‌دهند. اما از آخرین تحقیقات انجام شده به نظر می‌رسد که افسردگی با میزان التهاب در بدن نیز در ارتباط است.

چرا که دیده شده که سطح نشانه‌های التهاب در بدن افراد افسرده بالاتر است. به همین دلیل دانشمندان حدس می‌زنند که بین سطح التهاب در بدن و افسردگی باید رابطه معنا داری وجود داشته باشد.

رژیم ضد التهاب

اگرچه دانش در این زمینه هنوز کامل نشده است اما دنبال کردن رژیم غذایی حاوی مواد ضد التهاب می‌تواند در کاهش علائم افسردگی و پیشگیری از آن مفید باشد.

انواع چربی‌ها و روغن‌ها

مصرف اسيدهاي چرب امگا-۳ كه از چربي‌هاي خوب و مفيد براي بدن هستند، به كاهش التهاب در بدن كمک می‌كند،

اسيدهای چرب امگا-۳ كه يكی از فاکتورهای ضدالتهاب بسيار قوی هستند، در مواد غذايي مانند ماهی سالمون، تخم‌كتان، گردو،  برخی ماهی‌های درياهای آزاد وجود دارند. استفاده از مكمل‌های روغن ماهی  يا روغن تخم‌كتان كه حاوی اسيدهای چرب امگا-۳ هستند، می‌تواند به كاهش التهاب كمك كند.

پروتئين

پروتئين يكی از مواد ضروری و مورد نياز بدن برای بسیاری از واکنش‌های حیاتی در بدن است.

شما می‌توانید برای دریافت پروتئين کافی مواد غذایی مثل، انواع ماهي و غذاهای دريايی، انواع مغزها، انواع دانه‌ها، غلات و حبوبات را مصرف کنید. مصرف گوشت قرمز نیز می‌تواند سبب افزايش التهاب شود، بنابراين بايد مصرف انواع گوشت‌های قرمز و پرچرب را كاهش دهید.

 اما نکته مهم دیگر این است که رژیم غذایی می‌تواند حاوی مواد التهاب زا باشد، که باید مصرف این مواد غذایی محدود شود.

به عنوان مثل خوردن گوشت قرمز و به ویژه کباب که روی ذغال تهیه شده است، غذاهای حاوی مواد نگاه دارنده و همینطور بسیاری تولیدات کارخانه‌ها که حاوی روغن ترانس یا غیر استاندارد و مواد افزودنی است همه مواد التهاب زا دارند که سلامت بدن شما و همینطور میزان التهاب و به پیامد آن احتمال بروز افسردگی را بالا می‌برد.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.