262

رژیم غذایی در زمان مناسب

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

رایجترین مشکلات مراجعین من این است که اظهار می‌کنند، زمان برای پختن غذا ندارند؛ پس نمی‌توانند پایبند رژیم غذایی باشند! 

رژیم غذایی در زمان مناسب

راحت‌ترین و بهترین راه برای آنکه یک وعده غذایی سالم، بهداشتی و خوشمزه مزه تهیه کنید چیست؟ با در نظر گرفتن اینکه هدف دارید که هر روز غذای سالم میل کنید تا از خطر چاقی و سایر مشکلات تغذیه نامناسب در امان باشید.

تهیه غذا و بسته بندی کردن آن در آخر هفته و آماده کردن غذا برای یک هفته در آخر هفته یک روش بسیار کارآمد و عملی‌ برای داشتن وعده‌های غذایی سالم در طول هفته است.

داشتن این عادت که در جمعه یا پنجشنبه عصر برای حد اقل یک وعده در روز غذا درست کنید یعنی ۶ وعده به شما کمک می‌کند که همیشه سالم تغذیه کنید، از خوردن غذای نا سالم بیرون جلوگیری می‌کند و فراموش نکنیم میزان پولی‌ که می توانید صرفه جویی کنید، قابل توجه است.

به جای سفارش دادن پیتزا میتوانید غذای سالمی که تهیه کرده‌اید از یخچال خارج کرده و میل کنید.اما چه نکاتی‌ را باید حتما به یاد داشته باشید در زمان تهیه غذا تا از مسیر تغذیه سالم خارج نشوید.

از دستور غذای مناسب پیروی کنید

غذاهای بسیاری وجود دارند که نگهداری آنها در داخل یخچال در کیفیت آنها اثر گذار نیست و شما می‌توانید آنها را نگهداری کنید و در دفعات مصرف کنید.

غذاهایی مثل انواع سوپ و ‌آش حتما وقتی در یخچال می‌مانند خوشمزه تر می‌شوند. همینطور غلات کامل و سبزیجات پخته شده  یا لوبیا برای مدتی‌ یک هفته پس از طبخ قابل نگهداری در یخچال هستند و به همین منظور انتخاب‌های سالم بسیار خوبی‌ هستند.

به تعادل مواد غذای اهمیت دهید

به یاد داشته باشید که تهیه کردن ترکیبی‌ از یک یا دو مورد از گروه غذایی برای حفظ تعادل در رژیم غذایی کافی‌ نیست و باید مواد غذایی دیگر را نیز ترکیب کنید. مثلا مرغ‌ بریان شده بسیار خوش‌طعم بوده و حتی سرد نیز خورده می‌شود. مثال دیگر می‌توان به سالمون سرد  یا گوشت بوقلمون اشاره کرد.

غذای مقوی دیگر تخم مرغ‌ آب پز، به همراه سبزیجات و برنج است که یک وعده غذایی متعادل و کامل است.

در انتخاب میزان غذای که تهیه می‌کنید باهوش باشید

قبل از تهیه غذا از روی دستور غذای حتما چک کنید که چه میزان از ترکیبات برای چند وعده غذایی کافی‌ خواهد بود. پختن غذا به صورت شانسی هیچ وقت به شما ایده نخواهد داد که چه میزان وعده غذایی برای میل کردن خواهید داشت.

لازم نیست که همه غذاها را ۱۰۰ درصد آماده کنید

بسیار خوب است که غذا را از قبل آماده کنید، اما تهیه همه غذاها به یک میزان وقت گیر نخواهد بود، به عنوان مثل انواع سالادها بسیار سریع قابل تهیه هستند. پس زمان خود را صرف تهیه سالاد نکنید چرا که بیشتر از چند دقیقه زمان نمی‌برد. سعی‌ کنید غذاهایی راکه دوست دارید تهیه کنید و برای هفته بعد بسته بندی کنید.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.