315

۵ راه برای کمک به دویدن تازه کارها

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

چند بار تاکنون تصمیم گرفتید که شروع به دویدن کنید اما بعد از یکی‌ دوبار دست از این کار بر داشتید؟ به احتمال زیاد دفعات زیادی این اتفاق رخ داده است.

۵ راه برای کمک به دویدن تازه کارها

اما نگران نباشید، هیچ وقت برای شروع به دویدن دیر نیست و ما می‌خواهیم به شما انگیزه دهیم که یک بار دیگر آن را امتحان کنید. در این مطلب به چند نکته مهم که به تازه واردها کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از دویدن بگیرند اشاره شده است.

مشکل اکثر رهنماها برای دویدن این است که یکسره شما را به قدم دوم یعنی‌ اینکه چگونه ۵ یا ۱۰ کیلومتر بدوید می‌برند. اما مهم این است که چه طور باید در ابتدا شروع به دویدن کنید و یاد بگیرید که چگونه این کار را تکرار کنید؛ حتا اگر برای بار  اول و دوم به درستی‌ پیش نرفت.

 اولین قدم در موفق شدن همیشه باور داشتن به خویش است. بسیاری از افراد از دویدن دست بر می‌دارند حتا وقتی هنوز به درستی تلاش نکردند.

۱. از قدرت لحظه استفاده کنید

یک نکته مهم برای تازه کارها این است که دقیقا لحظه‌ای که حس نیاز به دویدن به سراغتان آمد شروع به دویدن کنید، صبح زود یا عصر بعد از کار اگر روی مبل نشسته‌اید و تلویزیون تماشا می‌کنید یا کاری نمی‌کنید و ناگهان دویدن فکر خوبی‌ به نظر می‌رسد منتظر معجزه نباشید؛

 کفش ورزشی را  ببندید و بدوید. معمولا چند دقیقه اول سخت‌ترین است و بعد از آن همه چیز بهتر پیش خواهد رفت.

۲. به دنبال رفیق برای دویدن باشید

دوستان شما حتما روی شما اثر خواهند داشت، سعی‌ کنید زمان بیشتری با دوستان فعال داشته باشید و از آنها بخواهید اگر می‌دوند شما را نیز به این کار دعوت کنند. داشتن یک رفیق ورزشی نه تنها شما را تحریک به رقابت با او می‌کند بلکه شما را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

۳. از سر رفتن حوصله در هنگام دویدن جلوگیری کنید

بهترین کار در هنگام دویدن انتخاب یک لیست موسیقی از آهنگهای مورد علاقه خود و مناسب با دویدن است، آهنگی که دارای ریتم مناسب باشد.

۴. زمان خواب خود را تنظیم کنید

دویدن به شما کمک می‌کند که متابولسیم بدن خود را تحریک کنید و آن را افزایش دهید. بعد از دویدن یک تا دو ساعت سخت خواهد بود که به خواب بروید پس سعی‌ کنید زمان دویدن را درست انتخاب کنید. صبح  یا عصر حدود ساعت ۵ یا ۶ بهترین زمان است.

۵. برنامه ذهن خود را تنظیم کنید

باید آماده این باشید که دویدن همیشه راحت نخواهد بود و برخی‌ روزها که احساس سختی می‌کند باید حتما بدوید حتی فقط برای ۲ تا ۳ کیلومتر، اگر در روز سخت این کار را انجام دهید دویدن در سایر روزها بسیار ساده خواهد بود.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.