351

دردهای ستون فقرات و مشکلات بی‌خوابی

|
0 دیدگاه
اجاره آپارتمان مبله ارزان

آیا آن‌قدر درد دارید که تمام شب در حال غلتیدن هستید؟ تصور می‌کنید این مشکل به دلیل بالشت نامناسب است؟ این دردها را تحمل می‌کنید اما می‌خواهید راهی برای خلاصی از آن پیدا کنید؟

درمان‌های غیردارویی برای خوابی آرام (علیرغم درد ستون فقرات)

اگرچه تحقیقات اندکی بر روی درمان کلی درد ستون فقرات و بی‌خوابی انجام شده، اما پیدا کردن راه‌حل این مشکل چشم‌اندازی روشن دارد و به نظر می‌رسد نتایج این تحقیقات موثر هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا سه استراتژی برای خوابی آرام (علیرغم درد گردن و کمر) در طول شب را با شما درمیان بگذاریم.

هنگامی که دردی مزمن دارید قبل از خواب سنبل کوهی میل کنید

سنبل کوهی گیاهی بسیار قدیمی است که از قرن دوم برای درمان بی‌خوابی استفاده می‌شده است در آن زمان پزشکی به نام گالن این گیاه را برای درمان بی‌خوابی بیماران خود تجویز می‌کرد.

براساس یافته‌های مرکز ملیِ سلامت مکمل و جایگزین (National Center for Complementary and Integrative Health (NCCIH) این گیاه علاوه بر بی‌خوابی برای کاهش اضطراب، سردرد و برخی شرایط مشابه دیگر بسیار موثر است.

می‌توانید سنبل کوهی را مانند چای آماده کنید، البته عصاره‌ی مایعِ سنبل کوهی در بازار در دسترس است و به اشکال قرص و کپسول نیز وجود دارد. اما بهتر است برای دوره‌ی کوتاه مدتی (۴ تا ۶ هفته) سنبل کوهی استفاده کنید. درباره‌ی عوارض بلند مدت خوردن سنبل کوهی اطلاعات زیادی وجود ندارد.

براساس یافته‌های NCCIH مصرف این گیاه عوارض عوارض جانبی ملایمی دارد، برای مثال ممکن است بعد از خوردن آن، صبح روز بعد کمی احساس خستگی کنید یا کمی سردرد و سرگیجه یا معده درد داشته باشید.

اگرچه سنبل کوهی معمولا به عنوان درمان بی‌خوابی و بی‌قراری شناخته شده است اما NCCIH گزارش می‌دهد که شواهد معتبر و کافی برای تایید مفید بودن سنبل کوهی برای کمک به این مشکل (یا هر مشکل دیگری) وجود ندارد، البته تحقیقات تاثیر آن را رد نمی‌کنند.

گزارشات NCCIH نشان می‌دهد پژوهش‌های گذشته و کنونی بر روی تاثیر سنبل کوهی بر خواب بیماران مبتلا به پارکینسون و افراد کهنسال تمرکز دارند. (مطالعات دیگر تاثیر سنبل کوهی (به همراه بعضی گیاهان دیگر) برای تسکین علائم یائسگی را بررسی می‌کنند.)

هنگامی که درد خواب شما را مختل می‌کند مکمل‌های ملاتونین مصرف کنید.

ملاتونین هورمونی است که نقش مهمی در خواب دارد زیرا در شب میزان ملاتونین در مغز افزایش و در روز کاهش می‌یابد. برای مثال هنگامی که در شب چراغ‌ها را روشن می‌گذارید ممکن است مانع تولید ملاتونین شود و در نتیجه تلاش شما برای خواب بی‌اثر می‌ماند. پس ملاتونین ساعت بیولوژیکی شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

براساس گزارش NCCIH، تعدادی از تحقیقات تاثیر ملاتونین بر خواب نظیر افرادی که خواب نامنظم دارند یعنی افرادی که دیر می‌خوابند، افرادی که کار شیفتی یا اختلال در خواب دارند، را بررسی کرده و نشان داده‌اند مصرف این مکمل مفید است. البته مطالعات بر روی بی‌خوابی نتایج مختلفی را نشان داده‌اند.

از سوی دیگر NCCIH می‌گوید بسیاری از مکمل‌ها بر روی زنان باردار، مادران شیرده و کودکان آزمایش نشده‌اند.

اگر شما یا فرزندتان این مشکل را دارید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه تعداد کمی مطالعه درباره‌ی تاثیر ملاتونین در کودکان صورت گرفته اما این مطالعات بسیار کم هستند و تاثیر بلند مدت آن را ارزیابی نکرده‌اند. در واقع اگر مصرف کوتاه‌ مدت ملاتونین برای همه بی‌ضرر باشد، تاثیر بلند مدت آن بررسی نشده است.

برای کسب اطلاعات بیش‌تر برای درمان بی‌خوابی پیشنهاد می‌کنیم ۸ ترفند علمی برای کمک به بی‌خوابی را بخوانید.

ملاتونین به عنوان مکمل جایگزین داروهای بی‌خوابی نیست که شما به آن نیاز دارید. اگر بی‌خوابی شما ادامه داشت و/یا علائم دیگری نیز وجود داشت باید حتما با پزشک خود صحبت کنید.

NCCIH هشدار می‌دهد که اگر دارویی مصرف می‌کنید ممکن است مصرف همزمان ملاتونین با آن‌ها مشکلاتی به وجود آورد یا اگر عمل جراحی داشته یا در پیش دارید مصرف ملاتونین ممکن است برای سلامت شما خطراتی ایجاد کند.

مدیتیشن برای خواب و کاهش درد مفید است.

انجام تکنیک‌های مدیتیشن در پایان روز به خواب شما کمک کرده و باعث می‌شود در طول روز خواب آرامی داشته باشید. براساس گزارشات NCCIH، مطالعات نشان می‌دهند استفاده از این تکنیک‌ها به عنوان یک استراتژی کلی در بهبود وضعیت خواب موثر است.

همچنین NCCIH می‌گوید اگر این تکنیک‌ها را در کنار روش‌هایی نظیر داشتن برنامه خواب منظم، خوابیدن در محیطی آرام، اتاق تاریک و اجتناب از محرک‌هایی مانند قهوه، غذای سنگین، الکل و ورزش پیش از خواب، استفاده کنید تاثیر بیش‌تری خواهند داشت.

نتایج تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۱۱ توسط گروس (Gross) و همکارانش نشان می‌دهد در مقایسه‌ی بین داروهای خواب و کاهش استرس با ذهن‌اگاهی، روش‌های مبتنی بر ذهن‌آگاهی جایگزینی مناسب برای داروها هستند.

درباره‌ی بهبود خواب نامناسب نویسندگان این مقاله می‌گویند «اگرچه از نظر آماری خیلی معنی‌دار نیست اما باید خاطر نشان کنیم که میزان بهبود خواب نامناسب بعد از کاهش استرس با ذهن‌آگاهی به میزان چشمگیری بالاتر از دارو درمانی در ۸ هفته و ۵ ماه بود.»

ذهن‌آگاهی در مدیتیشن به چه معنا است؟

ذهن‌آگاهی در مدیتیشن یک برنامه‎ی گروهی ۸ هفته‌ای است که به شرکت‌کنندگان تکنیک‌های مدیتیشن و یوگا آموزش داده می‌شود. از این روش برای مشکلات مختلف مانند دردهای مزمن و بی‌خوابی استفاده می‌شود.

سایر روش‌های تمدد اعصاب نیز به همراه عوامل دیگر بررسی شده‌اند و نتایج غیرجامع و کلی حاصل شده است. این روش‌ها شامل بیوفیدبک، تصویرسازی ذهنی و هیپنوتیزم هستند؛ البته این روش‌ها برای بی‌خوابی بی‌تاثیر نیستند اما تاکنون به طور علمی برای درمان مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند.

اجاره آپارتمان مبله ارزان
0 پسندیده شده

از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.