384

چگونه از سیر بیشترین استفاده را ببریم؟

|
0 دیدگاه

سیر خون را رقیق و با باکتری ها مبارزه می کند، خطر ابتلا به بیماری ها و حمله قلبی را کاهش می دهد. اما چگونه می توانیم این فواید را به راحتی به دست آوریم؟

درک فواید سلامتی سیر

سیر می تواند سلامت قلب و عروق شما را بهبود ببخشد. سیر به بهبود سلامت قلب و عروق و رفع یک سری از مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی و سخت شدن شریان ها کمک می کند.

علت این امر این واقعیت است که سیر شامل مجموعه ای منحصر به فرد از ترکیبات گوگردی است که شریان ها را بزرگ و شل می کند و جریان خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد.
سیر می تواند به از بین رفتن سرطان کمک کند. با توجه به مطالعات انجام شده، افرادی که مقادیر زیادی سیر مصرف می کنند در کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله موارد ذیل هستند:
سرطان روده بزرگ، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان پستان و سرطان ریه، همچنین ممکن است در درمان سرطان پروستات و مثانه نیز مفید باشد.
اعتقاد بر این است که سولفید آلیل موجود در سیر ممکن است باعث این مزایا شده باشد.
سیر می تواند برای مبارزه با سرماخوردگی به شما کمک کند. سیر برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، چون شامل خواص ضد ویروس، ضد باکتری و ضد قارچ می باشد. همچنین حاوی تعداد زیادی از آنتی اکسیدان هاست که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شما می شود و به بدن شما کمک می کند تا با ویروس سرماخوردگی مبارزه کند.
سیر همچنین با کمک به بدن شما که با ویروس سرماخوردگی مبارزه کنید می تواند به کوتاه شدن طول مدت سرماخوردگی کمک کند. سعی کنید یک چای سیر با طعم عسل و زنجبیل بنوشید.
سیر در انواع داروهای خانگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. سیر همچنین یک ماده محبوب در طیف وسیعی از داروهای خانگی است، مانند:
تسکین دهنده پسوریازیس. به خاطر خاصیت ضد التهابی آن، سیر گاهی اوقات برای از بین بردن شیوع بیماری پسوریازیس با اثر تسکین دهندگی پوست ملتهب استفاده می شود.
پاکسازی آکنه. سیر به خشک کردن جوش های بزرگ و کشتن باکتری ها بر روی سطح پوست کمک می کند.
درمان پای ورزشکاران. خواص ضد قارچی سیر آن را به درمان موثری برای پای ورزشکاران تبدیل کرده است.
شفا زخم های سرد. خواص ضد التهابی سیر به کاهش قرمزی و تورم و کوتاه شدن طول مدت درمان زخم های سرد کمک می کند.

فواید سیر خام

یک بوته سیر از فروشگاه مواد غذایی تهیه کنید. مطمئن باشید که سیر تازه و از یک تولید کننده خوب تهیه شده است. هر چه سیر تازه تر مزایای بیشتری دارد.
پوست یک حبه سیر را بکنید. بقیه سیر را برای تازه نگه داشتن در یک ظرف در فریزر قرار دهید. هرچه سیر تازه تر باشد مواد معدنی و ویتامین های آن بیشتر است که فواید بیشتری را نیز دارا می باشد.
یک قطعه کوچک از قسمتی که پوست کندید برش دهید. سیر باقیمانده باید یک بخش کوچکی از آن حبه باشد زیرا شما از مصرف سیر زیاد ممکن است بیمار شوید و مسئله مهم این جاست که شما با این کار احساس بهتری داشته باشید.
سیر را با یک لیوان پر از آب بنوشید. آب به آرامش معده شما و هضم بهتر سیر کمک می کند.
برای سلامتی بهتر این کار را هر روز صبح ادامه دهید و آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. اگر خوردن یک حبه سیر روزانه با ویتامین ها و یک صبحانه خوب ترکیب شود باعث می شود به زودی احساس خوبی داشته باشید. سیر به رفع حلقه های سیاه زیر چشم کمک خواهد کرد و سیستم ایمنی بدن را بهبود خواهد بخشید.

استفاده از سیر در آشپزی

تنها از سیر تازه استفاده کنید. سیر تازه مزایای تغذیه ای و عطر و طعم بیشتری نسبت به دانه های سیر یا پودر سیر دارد. بنابراین تا جایی که ممکن است از سیر تازه در پخت و پز خود استفاده کنید.
هنگام خرید سیر تازه دنبال چاق و چله ها با حبه های سفت و پوستهای ناگسستنی باشید. ازخریدن سیرهایی که ظاهر نرم یا چروکیده دارند اجتناب کنید.
سیر تازه بدون پوست را در یک جای خنک دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید، چون این کار از جوانه زدن آن جلوگیری می کند و با این کار حداقل برای یک ماه قبل از اینکه کپک زده رشد کند باقی خواهد ماند.

سیر را به درستی آماده کنید. سیر تازه به منظور به حداکثر رساندن مزایای سلامت آن نیاز است که به روش خاصی آماده شود.
حبه های سیر را جدا و پوست هر کدام را بکنید، سپس سیرها را له یا ریز ریز کنید و قبل از استفاده در پخت و پز به مدت ۵ دقیقه آن را کناری بگذارید.
این زمان استراحت اجازه می دهد تا یک فرایند آنزیمی مهم داخل آن اتفاق بیفتد: یک ماده مغذی گیاهی شناخته شده به عنوان آلین را به آلیسین تبدیل می کند که در واقع یک ترکیب فعال است که باعث اکثر خواص درمانی سیر است.
بعد از اینکه پنج دقیقه تمام شد، سیر باید با بیشترین سرعت ممکن خورده یا مورد استفاده قرار گیرد چون آلیسین به سرعت غیر فعال خواهد شد.
در طول پخت و پز، سیر خرد و یا له شده را در نزدیکی پایان زمان پخت اضافه کنید تا بیشترین طعم را دارا باشد و ارزش غذایی آن نیز حفظ شود.
سیر را به پخت و پز و آشپزی خود اضافه کنید. سیر یک گیاه بسیار متنوع است و می تواند در طیف گسترده ای از دستور العمل های آشپزی مورد استفاده قرار بگیرد. سعی کنید از سیر در برخی از راه های زیر استفاده نمایید.
سیر تازه را به سس سالاد، سالسا و کره اضافه کنید تا به طعمی تند و آتشین دست یابید.
چند حبه سیر را برای آنکه طعم آن خفیف تر شود به سینی گوشت برشته یا سبزیجات اضافه کنید تا طعم سیر معطر بیشتری داشته باشید.
از سیر خرد شده به عنوان پایه اصلی در سس ها، سوپ ها و گوشت برای عطر و طعم بهتر آن استفاده کنید.

0 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.