679

درمان بی خوابی بدون دارو

|
0 دیدگاه

شاید برخی از شما ها دچار بی خوابی مزمن باشید که شما را از برنامه هایتان دور می کند و برنامه هایتان رو به خوبی نمی توانید انجام دهید.

درمان بی خوابی بدون دارو و با استفاده از ۵ روش ساده

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۵ روش تنفسی که برای بی خوابی مناسب است آشنا سازیم تا بتوانید به خوبی استراحت کافی کنید و از برنامه های روزمره تان غافل نشوید.

بسیاری از تنش هایی که در طول روز ایجاد می شود ، باعث ایجاد استرس می شود که در پی این کار یعنی همان اظطراب و استرسباعث بیخوابی می شوند که آسیب های خاص را در پی دارد و اخیرا محققان به این نتیجه رسیده اند که استرس روزانه باعث بی خوابیما می شود.

در ادامه ۵ روش درمان بی خوابی با تنفس صحیح را خواهید آموخت

در این مقاله ۵ روش تنفسی برای غلبه بر بی خوابی به شما خواهیم آموخت که آنرا قبل از رفتن به اتاق برای استراحت انجام دهید.

۱-تمرکز کردن روی تنفس :

این نوع تنفس ساده ترین و در عین حال مفید ترین راه تنفس برای عبله بر بی خوابی می باشد زیرا شما فقط باید به نفس کشیدنتان تمرکز کنید و به این ترتیب استرس شما به مرور کاهش پیدا کنید و بهتر می خوابید . این مراحل ساده را دنبال کنید :

۱- روی تخت دراز بکشید و روی تان به سقف باشد.
۲- سعی کنید تا لباس راحتی بپوشید.
۳- نفس عمیق از طریق بینی بکشید و در هر بار ۳ ثانیه نگه دارید و سپس به بیرون بدهید که این کار را باید ۸ بار انجام دهید بعد از این چرخه ۸ باره ، ۵ دقیقه استراحت کنید و مجدد تکرار کنید.

روش تنفس صحیح برای درمان بی خوابی شبانه بدون دارو

۲-نفس از طریق دیافراگم :

نفس کشیدن از طریق دیافراگم کلاسیک ترین و قدیمی ترین راه برای آرام شدن ذهن و بدن می باشد . این عمل برای کاهش استرسمناسب است و بی خوابی را از بین می برد.

این مراحل ساده را دنبال کنید :

۱-دراز بکشید طوری که روی تان به سقف اتاق باشد.

۲-یک دست را روی شکم و دیگری را روی سینه خود بگذارید.

۳-یک نفس عمیق از طریق بینی تان بکشید.

روش بی خوابی شبانه بدون قرص 

توجه: شما باید اطمینان حاصل نمایید که دیافراگم شما به اندازه کافی متورم سده است.

چند ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس از طریق دهانتان به بیرون منتقل کنید.

این روند را ۸ بار تکرار کنید و سپس استراحت کنید.

۳-تنفس متفاوت از طریق بینی :

این نوع تنفس به تمرین کمی نیاز دارد با اینکه شاید در ابتدا فکر کنید که کمی پیچده است و یل عجیب و غریب ولی بسیار آسان می باشد و مبارز خوبی با بی خوابی است.

مراحل ساده زیر را انجام دهید :

۱- دراز بکشید و روی تان به سقف باشد.

۲- با انگشت شست خود سوراخ سمت راست بینی تان را مسدود کرده و سپس از طریق سوراخ چپی بینی تان تنفس کنید و این کار را تاز زمانی که قادر بودید انجام دهید.

۴-تنفس های پی در پی :

این روش نسبت به روش های دیگر کمتر شناخته شده است ولی در غلبه به بی خوابی موثر است . مراحل این روش به شکل زیر می باشد :

۱-دراز بکشید و به طوری که روی تان به سقف باشد.

۲- هفت نفس عمیق بکشید.

۳- در هر ۷ بار ، ۴ ثانیه نفس را درون خود حبس کنید.

این مراحل را ۵ بار انجام دهید و به طور معمول نفس بکشید و بخوابید.

۵-تنفس کششی :

این روش ساده است و اگر هرشب آنرا انجام دهید پس از ده روز متوجه خواهید شد که چه تاثیر عمیقی در آرامش یافتن و چگونگی مبارزه آن با بی خوابی را شاهد خواهید بود.

مراحل این روش به شکل زیر است :

۱- چهار ثانیه نفس بکشید.

۲-نفس خود را هربار ۴ ثانیه حبس کنید و سپس به بیرون دهید.

ما تمام این مراحل را به شما پیشنهاد می کنیم و از آنجایی که این مراحل و تمرینات در خانه انجام می شود و وقت شما را بیش از ۲۰ دقیقه نمی گیرد توصیه می کنیم انجام دهید.

1 پسندیده شده
معصومه حیدری
از این نویسنده

بدون دیدگاه

جهت ارسال پیام و دیدگاه خود از طریق فرم زیر اقدام و موارد زیر را رعایت نمایید:
  • پر کردن موارد الزامی که با ستاره آبی مشخص شده است اجباری است.
  • در صورتی که سوالی را در بخش دیدگاه مطرح کرده باشید در اولین فرصت به آن پاسخ داده خواهد شد.